4276
Sök

Får inget ljud ur nybytta högtalare - Volvo 940

8 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
hallå, köpte idag 2 st, 5,2 som jag tänkte sätta i dörrarna på min 940, kablarna är dragna och allt men verkar inte som det är någon ström i dom , vet någon vart ja fixar detta? är det en kabel bakom stereon eller något? inte så bra på det där med musik..

2 914 Inlägg
14 oktober 2010
"får inget ljud ur nybytta högtalare- volvo 940" rubriktips smile (annars så kan du få tråden låst om du har otur, men eftersom du är nybörjare så får man ha överseende)

fungerade dom tidigare högtalarna som satt där??

8 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
hade inte suttit några där innan , men åkte köpte strömkablar, som man kopplade in under ratten . tog bort kåpan där och drog nya kablar in bakom stereon och nu funkar det fin fint smile tackar för tipset ska tänka på det!

505 Inlägg
15 oktober 2010
Det där förstod jag inte alls, haha!  Men huvudsaken är ju att det fungerar!

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
haha, ska försöka förklara en gång till får vi se om ja klarar det eller inte, men var så här att det hade inte suttit några högtalare innan i dörrarna och jag förstod inte varför jag inte fick något ljud ur högtalarna när ja kopplade in dom i dörrarna för fanns redan dragna kablar men högtalarna fick ingen ström eller något. så åkte köpte någon kabel som man satte i under ratten där finns det en kåpa på 940 så var bara att klicka i den och sen dra kablarna in bakom stereon . Så fick ta bort dom gamla och bara använda dom nya och då funkade det kanon ! smile

505 Inlägg
15 oktober 2010
Köpte du nya orginalkablar då?  eftersom du säger "klicka" i dom?
Kan tänka mig att där då sitter någon form av kontakt på högtalarkabeln under ratten?
Men om den sitter där kan det ju bara vara till vänster högtalare?

Aja, jag blir bara förvirrad. huvudsaken är att det löste sig tongue

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
ah måste säga att jag är värdelös när det handlar om ljud/högtalare men fick  ljud i alla 4a dörrar iaf. Och ja jag tror det var några orginal kablar, för volvo hade nog inte satt i dom när dom gjorde bilen eftersom dom inte satte i högtalare i dörrarna, vad jag kan tänka mig smile

505 Inlägg
15 oktober 2010
Kan också vara som så att en tidigare ägare varit snål och behållt högtalarna!
Eller så kan det hända att högtalare i dörrarna var tillval på din bil, och så sitter där små koaxialer i instrumentbrädan tongue

Bara vilda gissningar dock! Min 850 glt hade bara i dörrarna. medans polarens 855 R har kitsystem tongue ( vet dock inte om det är orginal) ;D

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
haha så kan det också vara, åkte köpte mig lite högtalare och sånt som jag satt i ingen aning om grejorna är bra dock kanske du kan svara på om jag skriver upp vad dom heter big_smile

505 Inlägg
15 oktober 2010
Jag kan försöka, dock lovar jag inget tongue

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Stereo: Kenwood KDC-3047A Slutsteg: JBL GTO752 högtalare: Magnat Profection 694 400 watts. 6x9 smile

505 Inlägg
15 oktober 2010
Jag har tyvärr ingen aning du..   sad
Slutsteget verkade ju bra iallafall !

Aldrig lyssnat på magnat så har inget att säga till om, men någon annan kan kanske vara så vänlig att svara!
Kenwood i sig brukar ju vara väldigt bra grejer, även om du hittade lägsta prisklassen! smile

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
ah kände att jag inte ville lägga så mycket pengar nu i början , man måste ju ha en början någon gång, men ska börja läsa lite om ljud och kika runt här lite på snubbar som e bra på ljud och försöka förstå mig på grejorna lite bättre, alltid roligare att lägga pengar på saker man förstår själv ! smile

505 Inlägg
15 oktober 2010
Just precis! smile   

Lycka till med allt iallafall, och hoppas du finner billjudsvärlden intressant smile

8 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
yes, tackar så mycket! smile

535 Inlägg
15 oktober 2010
om du nu bor i Lidköping så åk till bertilsson (BAE) där finner du LJUD:)

2 914 Inlägg
15 oktober 2010
Indeed skrev:
amen ska börja läsa lite om ljud och kika runt här lite på snubbar som e bra på ljud och försöka förstå mig på grejorna lite bättre,

sen ska du ju inte lita på allt alla här skriver, det kan vara allt från helt rätt till helt fel.

säger det bara för att du inte ska bli lurad, smile

Sök