4217
Sök

Hjälp angående montering av 6*9or i hatthylla på Audi A4

1 302 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Har införskaffat mig ett par mutant 6*9" högtalare som jag tänkte montera i hatthyllan, stötte då på problem pga att under min hatthylla så är det metall och jag kommer inte åt med varken såg eller fil för att kuna göra hålen i metallen större.

Jag har alltså redan gjort hål i själva hatthyllan men inte lyckats med att göra metallens hål större så mina 6*9or ligger för tillfället väldigt löst och så ligger de på högtalar korgen.

Mycket tacksam om någon kan tala om för mig och ge mig tips på hur jag ska rätta till det här problemet så att det blir snyggt monterat.

Mycket tacksam för svar smile

Vet att det kanske blev lite luddigt förklarat men hoppas ni förstod vill alltså montera högtalarna på ett snyggt sätt.

505 Inlägg
15 oktober 2010
Jag gjorde likadant i mina audi 80.  fast jag monterade 2st 6.5" och 2st 6x9"..

Tog ut hatthyllan och gjorde hål i den. sen la jag in den, ritade av hålen på plåten.
Sen ut med hatthyllan igen, och fram med en sticksåg.. inte det optimala verktyget men visst gick det efter lite slagsmål och brottning med sågen. Plåtsax användes också..

Det blev absolut inget fint resultat, men det syns ju inte när hatthyllan är på plats! smile

2 665 Inlägg
15 oktober 2010
Köp högt som passar.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök