3781
Sök

Nissan 200sx s13 NYLACKERAD Red Scorpion

Bilen Köptes in slutet av sommaren 2010 då såldes även min första bil (Guldige volvo 740n) ... Början var tänkt med lite små fix som snart skulle balla ur.. 2 år senare så är jag där med en totalt ombyggd bil, små grejjer händer... Visa mer

182 745 Visningar
Uppdaterades senast 7 juni 2014
873 Inlägg
17 januari 2012
Satans vad bra det blir Håkan ser ju riktigt fint ut nu i motorutrymmet , finns lite små fix kvar innan du är klar va ???? smile tycker du ska polera upp insuget å styrservo behållaren smile har hört att det blir snyggt tongue

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 163 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
NOOX skrev:
Satans vad bra det blir Håkan ser ju riktigt fint ut nu i motorutrymmet , finns lite små fix kvar innan du är klar va ???? smile tycker du ska polera upp insuget å styrservo behållaren smile har hört att det blir snyggt tongue

tack ska du ha! smile riktigt kul å höra! ... joo lite små fix är det allt!smile men inte så stora grejjer... jaa hahah jag har sett på din att det blir så satans bra! big_smile .. Dock avaktar jag nog möjligtvis fram till nästa vinter med det =/ ... men man ska aldrig säga aldrig!

Har ju lite mål i vinter jag tänkte svepa över ... så stänger huven nu, och gör klart avgaset sedan blir det inredningen samt vid ljudbygget ! ... sedan om tid finnes så går jag nog tillbax till under huven wink å andra finjusteringar smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

873 Inlägg
17 januari 2012
Nu sa du väl endå fel , först ljudbygge å sen ljudbygge ska du ha två avgas system , för du skall väl ändå inte lyssna på annat än motorn smile Asgarv

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 163 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
NOOX skrev:
Nu sa du väl endå fel , först ljudbygge å sen ljudbygge ska du ha två avgas system , för du skall väl ändå inte lyssna på annat än motorn smile Asgarv

hahahaha den var rätt dålig hahaha ! ... men man kan väll säg att de är som ett 2 vägs system? wink

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Måste meddela att jag idag fick skicka tillbax downpipen då den antingen var fel till en s14 , eller felsvetsad... så stay tuned ... hoppas att få en ny inom kort!
Tänkte gå ut nu å fixa det sista i motorrummet smile

mvh

381 Inlägg
18 januari 2012
Hoaken skrev:
Måste meddela att jag idag fick skicka tillbax downpipen då den antingen var fel till en s14 , eller felsvetsad... så stay tuned ... hoppas att få en ny inom kort!

mvh

Tråkigt o höra. Men det är sånt som händer hmm 
Ska bli kul o se hur det kommer att se ut tillslut smile

7 120 Inlägg
18 januari 2012
Tror inte det är någon fel på den, i 9 fall av 10 så måste du ha ett grenrör som passar till DPn annars kommer det sitta snett. Hände mig med tongue

1 163 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Tror inte det är någon fel på den, i 9 fall av 10 så måste du ha ett grenrör som passar till DPn annars kommer det sitta snett. Hände mig med tongue

hum men som han sa på mr tuning så ska den passa den ska se ut ungefär som "orginal" ... men den här skiljer sej ganska kraftigt , förutom om det nya grenröret då viker turbon c.a 10 grader kanske men då kommer alla olje samt vatten ansultningar hamna total fel samt inloppet till turbo och allt så har svårt att tro att det hänger på grenröret :S

Synd jag ej tog bild men tänk dej balken till vänster undertill så var downpipen c.a 3cm ifrån kanske å snevinklat , så var totalt omöjligt å få på främre tongue

1 163 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
erminsacictuning skrev:
Hoaken skrev:

mvh

Tråkigt o höra. Men det är sånt som händer hmm 
Ska bli kul o se hur det kommer att se ut tillslut smile

ja visst är det så .. lite tjurigt bara .. men det ska lösa sig !smile om man så får göra om downpipen själv smile
Ja kul å höra ! blir update så fort jag får svar från dom smile

7 120 Inlägg
18 januari 2012
Hoaken skrev:
Aerodynamik skrev:

hum men som han sa på mr tuning så ska den passa den ska se ut ungefär som "orginal" ... men den här skiljer sej ganska kraftigt , förutom om det nya grenröret då viker turbon c.a 10 grader kanske men då kommer alla olje samt vatten ansultningar hamna total fel samt inloppet till turbo och allt så har svårt att tro att det hänger på grenröret :S

Synd jag ej tog bild men tänk dej balken till vänster undertill så var downpipen c.a 3cm ifrån kanske å snevinklat , så var totalt omöjligt å få på främre tongue

Tror det är samma "kina" rör som de flesta får trots vad många företag säger. smile Såhär såg mitt ut; Kunde dock inte sätta frontpipen helt tätt emot downpipe-flänsen så det ser bättre ut än vad det är wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/974700_msnn69.jpg

Och här var min lösning smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/976379_69gtn8.jpg

1 163 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
liknanade mitt ... dock är det ännu värre de jag menar med att den e vinklad .. så man kan säg jag fick i 1 pinnbult i frontpipen resten gick inte ens till en chans att få dit hehe , men din lösning svetsade du om eller hur ser det ut ? yikes

7 120 Inlägg
19 januari 2012
Japp, knäckte frontpipen och svetsade ihop tills det gick fritt wink

1 163 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Japp, knäckte frontpipen och svetsade ihop tills det gick fritt wink

ahh d e ju ett alternativ smile .. dock satt jag å kollade lite igår å såg typ jämnförelse med s14 å s13 downpipe ... min var skrämmande lik en s14, då dom verka skruva sig lite ... ska slänga upp en bild så du ser va ja menar!smile

1 163 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Här kommer en bild den till vänster e s13, den till höger e s14 ... som man ser då så är s13 downpipen liksom rak vid anslutningen ,.. medans min är typ som den till höger .. helt sne!

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-b7a56e6a1fb45b6b2233e159ce326f62.jpg

1 163 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Goa nyheter ... fick svar från mr.tuning att min downpipe var genomsökt och konstaterades felsvetsad! .. så ny downpipe e på väg .. hoppas detta blir bra nu!smile

593 Inlägg
20 januari 2012
Hoaken skrev:
Goa nyheter ... fick svar från mr.tuning att min downpipe var genomsökt och konstaterades felsvetsad! .. så ny downpipe e på väg .. hoppas detta blir bra nu!smile

Låter "bra", härligt at du får en ny (=
Finns ju inget tråkigare än när man ligger och meekar och inser att de blir nå knas och så får man gå och vänta flera veckor på att få en avgörande del, skönt för dig att det löste sig relativt fort smile

1 163 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Nissan200sx- skrev:
Hoaken skrev:

Finns ju inget tråkigare än när man ligger och meekar och inser att de blir nå knas och så får man gå och vänta flera veckor på att få en avgörande del, skönt för dig att det löste sig relativt fort smile

precis! så hoppas allt ska passa nu annars så får jag börja modifiera .. men tycker att det ska nog passa smile för hade den ej varit sne hade de gått
smile

593 Inlägg
20 januari 2012
Hoaken skrev:
Nissan200sx- skrev:
Hoaken skrev:

precis! så hoppas allt ska passa nu annars så får jag börja modifiera .. men tycker att det ska nog passa smile för hade den ej varit sne hade de gått
smile

Låter bra ! Då är det väl bara att vänta och se..

Live your life in the fast lane!!
141 Inlägg
21 januari 2012
Ska vi ut och köra sen? Se om du har nos??wink

Live your life in the fast lane!!
En gång japs, alltid japs!!
TySk3n

1 163 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Tysk3n skrev:
Ska vi ut och köra sen? Se om du har nos??wink

de få vi göra! hahahaha jaa nae de lär ja ju inte ha direkt ! wink

Sök