3360
Sök

Oljelampan lyser och piper över 2000 varv. VW vento-94

66 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej.

Syrran har då en VW vento 1,8 -94.

Hon säger att oljelampan lyser och det piper när hon kör över 2000 varv, dvs, nästan hela tiden.
Hon har lämnat i den på verkstaden där de har gjort ett oljebyte men den fortsätter krångla.
Verkstaden har ingen aning om vad som kan vara fel.

Är det någon som har haft ett liknande fel?

...has left the building...
4 474 Inlägg
24 oktober 2010
#2
Skall betyda lågt oljetryck. Har för mig det finns två oljetrycks givare, en för tomme o den andra vid "högre" varv. Osäker dock!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Bounty hunter
671 Inlägg
24 oktober 2010
#3
japp..har samma fel på audi 100 me 2,8...har inte löst felet men 'tror' roll  det kan vara oljetryckskontakten som e dålig,har har en anolog mätare som visar fult tryck.....

mitt 'fel' uppkom i och med att kabeln till givaren gick av då multiremmen fransades upp och piskade av kabeln...har lagat den men ska byta hela den lilla kabelhärvan snart...givetvis oljetrycks kontakt oxå....


230 Inlägg
24 oktober 2010
#4
Be verkstaden att dom gör en oljetrycks test, för o se hur oljetrycket är!, annars kan de va pumpen/silen, va tät/dålig, eller annat


66 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
#5
Jo, tänkte just på oljetrycksgivare. Kollade på mekonomen och det finns att tillgå en vit, brun och blå.

Kan vara det. Är det någon mer som har en teori till innan man provar?

66 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
#6
eXe skrev:
Be verkstaden att dom gör en oljetrycks test, för o se hur oljetrycket är!, annars kan de va pumpen/silen, va tät/dålig, eller annat

Det var smart, det ska jag hälsa henne. Skum mekaniker som då inte redan provat det...

112 Inlägg
25 oktober 2010
#7
ganska säkert oljetrycksgivaren som e paj eller glapp i kabeln till den. det sitter 2 st i din syrras bil, en för tomgångstrycket och en för högre varv, den som krånglar i bilen.

230 Inlägg
25 oktober 2010
#8
Jo, kan ju va oljetryckgivaren, men lika bra o kontrollera oljetrycket så man vet att det är bra!


152 Inlägg
26 oktober 2010
#9
Jag har varit med om det på min golf och då har det varit att generatorn är slut och det har hänt mig 2 gånger sad



Sök