Funkiee skrev:
Kan vara omöjligt känns det som, vi fick in det på jobbet för det la av i en bil, sen testade jag det i pappas bil, hjälpte inte, protect igen, vad kan det vara? hur kan jag jorda om steget då? bara borra in i stegets hölje och göra en extra jord?
för jag tog loss alla kablar från det slutsteg som vi har i pappas bil, o stoppade på detta steg, steget gick i protect precis som i den bilen vi fick in på jobbet! :S
Protect beror oftast på!:
- Kass jord (gå till ditt reservhjuls utrymme och försök hitta någon skruv att jorda om i, kom ihåg att skrapa rent från färg så det är ren metall från karossen du har! Annars så finns det också bältesbultar som sitter direkt i karossen!) Kontrollera även kabeln från stället till steget så allt är rätt
- Kolla så spänningen är ca 12v, dum fråga men den sitter väl till "+" polen på batteriet?
, Det ska även vara en rätt tjockkabel från batteriet till steget, även samma här, kolla så kabeln är hel, hela vägen fram till steget.
- Kontrollera att högtalarkablarna inte ligger emot varandra, samt alla kablar är isolerade osv, stort problem, då bara några kablar kan ligga emot varandra och ställa till det!
finns mycket mer men börja med detta!
Sen som sagt, Vad är det för steg ?