3081
Sök

Varför jävlas med polisen vid bilträffar?

Knegare
139 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
Många bilentusiaster har säkert hört/läst om lördagens (8/7) bilträff i Helsingborg, där det tydligen ballade ur helt, en del var ju med själva.

Jag bara undrar...varför ska vissa tvunget mucka gräl mot polisen när dom kommer o "förstör det roliga"??
Det är så sjukt onödigt, och det är tidningsartiklar som man läste dagen efter som ger bilhobbyn så dåligt rykte. Inte så konstigt att vissa tror vi bilentusiaster är huliganer som bara ska köra som idioter på stans gator o mest är ute efter bråk!
Nu vet vi alla att det till 99% (minst) inte stämmer, men vad ska folk tro som inte hör talas om oss mer än när det blir bråk eller olyckor??
Och polisen kommer ju knappast bli mindre påtryckende heller efter detta! De kommer va som klistrade varenda helg nu ju!

Jag förstår att vissa blir förbannade när polisen ska vara på oss som frimärken...men om man tänker efter så är de bara folk som försöker göra sitt jobb. Jag blir med sur när dom kommer o allt det roliga tar slut, men det hjälper inte att mucka gräl, ta det lugnt istället så tröttnar dom ju oftast till sist..

Men men vi ses...förhoppningsvis utan polisen tongue
Senast redigerat av Mac G (10 juli 2006)

En gång V6, alltid V6 =)

66 Inlägg
10 juli 2006
Mac G skrev:
Många bilentusiaster har säkert hört/läst om lördagens (8/7) bilträff i Helsingborg, där det tydligen ballade ur helt, en del var ju med själva.

Jag bara undrar...varför ska vissa tvunget mucka gräl mot polisen när dom kommer o "förstör det roliga"??
Det är så sjukt onödigt, och det är tidningsartiklar som man läste dagen efter som ger bilhobbyn så dåligt rykte. Inte så konstigt att vissa tror vi bilentusiaster är huliganer som bara ska köra som idioter på stans gator o mest är ute efter bråk!
Nu vet vi alla att det till 99% (minst) inte stämmer, men vad ska folk tro som inte hör talas om oss mer än när det blir bråk eller olyckor??
Och polisen kommer ju knappast bli mindre påtryckende heller efter detta! De kommer va som klistrade varenda helg nu ju!

Jag förstår att vissa blir förbannade när polisen ska vara på oss som frimärken...men om man tänker efter så är de bara folk som försöker göra sitt jobb. Jag blir med sur när dom kommer o allt det roliga tar slut, men det hjälper inte att mucka gräl, ta det lugnt istället så tröttnar dom ju oftast till sist..

Men men vi ses...förhoppningsvis utan polisen tongue

Håller med dig! Knappast nån fördel att hålla på så...

Bruden lagar maten - jag lagar bilarna

Avstängd
257 Inlägg
10 juli 2006
håller med till 100% men så långt kunde dom inte tänka här i byn. var jänkebilsträff här i mitten av 90-talet & senare mot kvällen när det var cruising så blev de rätt så spännt läge mellan polisen & några personer. de slutade med att dom försökte storma polisstationen samt försökte välta en polisbil. men dom som höll på var folk härifrån som var nere & skulle kolla på cruisingen. tack vare dom jävlarna så får de inte vara nån mer jänketräff här.....

idiotiskt att hålla på att provocera poliserna. ni som håller med sånt tänk er själva om det skulle komma ett gäng till er när ni står & sköter erat jobb & hålla på mot er.....

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Knegare
139 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
callook_skane skrev:
dom försökte storma polisstationen samt försökte välta en polisbil. men dom som höll på var folk härifrån som var nere & skulle kolla på cruisingen. tack vare dom jävlarna så får de inte vara nån mer jänketräff här.....

Då e de ju ännu värre, om det är folk som eg inte hör till bilarna som kommer & jävlas, det är för sorgligt, får väl hoppas att folk får lite vett i skallen så småningom..

En gång V6, alltid V6 =)

Wankel
1 080 Inlägg
10 juli 2006
polisen sköter bara sitt jobb???? snutar är bara maktmissbrukande jävlar som tror dom står över alla andra....
snutar respekterar inte oss eller andra för fem öre, va fan ska vi då respektera dom för?
deras jobb är att hjälpa allmänheten, inte göra allt för att bötfälla människor för att dra in mer pengar, för det är precis vad dom gör....
det är därför när en tjej ringer och har blivit våldtagen eller nån blir misshandlad, eller inbrott eller vad som helst så finns det inga tillgängliga poliser för alla är ute på vägarna i fartkontroller för att jävlas med svensson som kör 95 på 90väg.....

MDS Västerås

Administratör
2 980 Inlägg
10 juli 2006
Jag är "böjd" att hålla med stiff lite.....

En kopp av den svarta såsen...

Yrkesförare
1 073 Inlägg
10 juli 2006
StiFf skrev:
polisen sköter bara sitt jobb???? snutar är bara maktmissbrukande jävlar som tror dom står över alla andra....
snutar respekterar inte oss eller andra för fem öre, va fan ska vi då respektera dom för?
deras jobb är att hjälpa allmänheten, inte göra allt för att bötfälla människor för att dra in mer pengar, för det är precis vad dom gör....
det är därför när en tjej ringer och har blivit våldtagen eller nån blir misshandlad, eller inbrott eller vad som helst så finns det inga tillgängliga poliser för alla är ute på vägarna i fartkontroller för att jävlas med svensson som kör 95 på 90väg.....

Hmm, du har delvis en poäng där. Polisen sköter bara sitt jobb men många gånger prioriterar dom helt fel saker.
Det jag kan störa mig väldigt på e när det e organiserade och lagliga bilträffar som bilmässor, utställningar, laglig strippkörning mm så finns polisen där och gör flygande besiktningar och andra kontroller. Dom passar på när alla fredligt är samlade. Känns som ren älgjakt. Detta skapar irritation hos många.

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juli 2006
hållerr med stiff jag med snutasen ska bara bråka med oss bilister men det finns då inge snutar tillgängliga när det hänt nått allvarligt det är en skam tycker jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

66 Inlägg
10 juli 2006
StiFf skrev:

Kan inte hålla med dig, de är inga massmissbrukare. De respekterar dem som ska respekeras. Är de respektlösa mot någon finns det en anledning till det. Att hjälpa allmänheten är precis vad de gör, oavsett om de skjuter laser, stör streetrace eller vadsomhelst. Tror inte du vill att varken du själv eller någon när&kär blir påkörd och skadad/dödad. Det är precis det som poliserna hjälper dig och alla andra med att aldrig få uppleva. Det är trots allt farterna som dödar och skadar. När en våldtäkt eller nåt annat sker och det inte finns poliser tillgängliga är det tack vare andra som missköter sig, inte för att det är laserkontroll ute på en väg. Nej, fler kontroller på vägarna, höj dessutom böterna för fortkörning!
MVH

Wankel
1 080 Inlägg
10 juli 2006
hastigheter dödar inte, det är folk som inte kan hantera en bil eller är mogen nog som gör det..
och folk som inte kan hantera bilen eller inte är tillräckligt mogen kan döda även i lägre hastigheter...
så du tycker att det är bättre att dom skickar ut alla på fartkontroller än att dom kan ha några resurser över som kan hjälpa henne som blir våldtagen???
höja böterna för fortkörning???? tänker inte ens yttra mej om det........................
och 90% av dom är maktmissbrukare...jag har aldrig mött en trevlig snut, oavsett hur jag är mot dom....ett jävligt bra exempel på maktmissbruket hände senast i helgen, vet bara inte om personen ifråga vill att jag berättar om det....
Senast redigerat av StiFf (10 juli 2006)

MDS Västerås

2 644 Inlägg
10 juli 2006
I lördas var det ju träff först i kolmården sen gled alla till maxi i norrköping sen snacka skit o så på maxi då kom ju snuten då men ingen brydde sig dom stog bara i ett hörn sen så vart de lite crusing sen maxi igen sen streetrace nåra bilar han köra på streetracet sen kom dom o spärra vägen alla som va där åkte bara därifrån va massvis me bilar..

Det tycker jag är mycke bättre än o börja slänge ägg välta snutbilarna osv..

Johan Lindgren

Knegare
139 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
Jag kan hålla med dig StiFf....till viss del, men hittills så har jag bara stött på en otrevlig polis, annars har de varit jävligt sjyssta, även om ja inte tyckte om böterna jag fick en gång, som jag icke desto mindre förtjänade..
Men varför tror du att poliserna kommer varje gång till bilträffarna?? O stör oss bilentusiaster?? Jo just för att det finns folk som inte kan låta bli att mucka gräl! Om alla bara hade varit lugna vid bilträffarna, så hade nog polisen också lugnat ner sig. Visst kommer vi nog aldrig ifrån att dom kan stå o plocka in maxstylade bilar o räkna upp varenda pinal o lite till, jag vet att dom snutarna finns...men titt som tätt så läser man i reportagen i tex. Bilsport, där bla. "Mr Fun" blivit stoppad av trafikpolisen, som kollat in kärran, berömt bygget och sedan bara sagt: "Kör försiktigt"..
Så jag tror som "Dave@940", om vi bara respekterar polisen, så kommer de allra flesta av dom att respektera oss också..

En gång V6, alltid V6 =)

Knegare
139 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
I lördas var det ju träff först i kolmården sen gled alla till maxi i norrköping sen snacka skit o så på maxi då kom ju snuten då men ingen brydde sig dom stog bara i ett hörn sen så vart de lite crusing sen maxi igen sen streetrace nåra bilar han köra på streetracet sen kom dom o spärra vägen alla som va där åkte bara därifrån va massvis me bilar..

Det tycker jag är mycke bättre än o börja slänge ägg välta snutbilarna osv..

ett jävligt bra exempel på att det kan gå lugnt till, även om snuten kommer smile

En gång V6, alltid V6 =)

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juli 2006
sköter vi vårt så kommer snutarna och sköta sitt också kata ägg på polishuset var väll inte direkt nån bra idé för det kommer vi seriösa att drabbas av i stället

66 Inlägg
10 juli 2006
StiFf skrev:
hastigheter dödar inte, det är folk som inte kan hantera en bil eller är mogen nog som gör det..
och folk som inte kan hantera bilen eller inte är tillräckligt mogen kan döda även i lägre hastigheter...
så du tycker att det är bättre att dom skickar ut alla på fartkontroller än att dom kan ha några resurser över som kan hjälpa henne som blir våldtagen???
höja böterna för fortkörning???? tänker inte ens yttra mej om det........................
och 90% av dom är maktmissbrukare...jag har aldrig mött en trevlig snut, oavsett hur jag är mot dom....ett jävligt bra exempel på maktmissbruket hände senast i helgen, vet bara inte om personen ifråga vill att jag berättar om det....

Några saker bör klaras ut:
Det är inte så att polisen sätter in all sin ordinare personal på extra trafikövervakning utan att se till att det finns personal även till övriga ärenden. Det som är avgörande är hur mycket annat som händer, ju mer ni bråkar med polisen och tar deras tid, ju större är risken att utryckningstiden till ett våldtäktsfall fördröjs. Och JO, det är farten som dödar, det du yrar om är bara skitsnack. Har du körkort läste du nog på teorin om t ex bromssträcka vs. hastighet. Ingen, proffessionell förare eller rookie, kan rå över fysikens lagar. Mogna förare tar ansvar. 9 av 10 poliser jag träffar är mycket trevliga, kan stå länge och snacka skit med dem. Jo, böterna ska höjas, undrar om det är så många som är villig att offra x antal 1000-lappar på att köra fort då? Race och vårdslös körning är OK på bana. Trafiken, med så många oskyldiga, är fan ingen lekplats! Du behöver inte berätta om någon specifik person, kan bli fel...

MVH

Wankel
1 080 Inlägg
10 juli 2006
glömt bort en liten sak här...jag tycker inte att äggkastningen var så bra, men vi måste fan säga emot på nåt sätt, så det inte blir nåt missförstånd här...

MDS Västerås

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juli 2006
en liten men kanske en bra idé om alla bilister skulle ta och blockera hela sveriges vägnät ett par timmar skulle det hjälpa tro

16 Inlägg
10 juli 2006
Det finns poliser som sköter deras jobb, och har respekt för folk med bilintresse.
Sen finns det, ursäkta uttrycket, riktiga rövhål som enbart vill provocera.

För någon månad sedan, okej att det hade varit race, men ändå. Alla hade åkt därifrån och stod på en parkering, då glider det in en ensam polisbil, och börjar kontrollera däckmönstret på alla bilar som var närvarande. Varför liksom? Det är inte så att dom kan ge någon böter om bilen står still, eller bevisa att man har kört race med den.

Åter dedär med prioriteringar. Säg att det skett en misshandel eller så på en krog eller liknande. Då kan folk få vänta i 30-40 minuter innan det finns en patrull där. Kollar man lite inne i stan, så orkar fanskapen stå och ge böter åt folk med en trasig lykta eller liknande..
Konstigt att dom aldrig har tid med väsentliga saker!?
Hellre ger dom en böter än ta hand om riktiga fall som ger pappersarebete känns det som.

Wankel
1 080 Inlägg
10 juli 2006
Dave@940 skrev:
StiFf skrev:

Några saker bör klaras ut:
Det är inte så att polisen sätter in all sin ordinare personal på extra trafikövervakning utan att se till att det finns personal även till övriga ärenden. Det som är avgörande är hur mycket annat som händer, ju mer ni bråkar med polisen och tar deras tid, ju större är risken att utryckningstiden till ett våldtäktsfall fördröjs. Och JO, det är farten som dödar, det du yrar om är bara skitsnack. Har du körkort läste du nog på teorin om t ex bromssträcka vs. hastighet. Ingen, proffessionell förare eller rookie, kan rå över fysikens lagar. Mogna förare tar ansvar. 9 av 10 poliser jag träffar är mycket trevliga, kan stå länge och snacka skit med dem. Jo, böterna ska höjas, undrar om det är så många som är villig att offra x antal 1000-lappar på att köra fort då? Race och vårdslös körning är OK på bana. Trafiken, med så många oskyldiga, är fan ingen lekplats! Du behöver inte berätta om någon specifik person, kan bli fel...

MVH

men jag tycker det är för mycket resurser på att jävlas med bilister helt enkelt...och jag menar inte att man kan dra 180 genom stan...kanske blev lite otydligt..
du kan köra fortare än tillåtet med ansvar...om man bara följer trafikrytmen i 100-110 på motorväg (90väg) går allting skitbra...att hålla 100 på landsvägar med god sikt och utan skarpa kurvor är inte heller nåt problem....kör en sådan väg varje dag hem till mej..
det är skillnad på att köra fortare än tillåtet och att köra ansvarslöst..

jag tvivlar på att böter minskar fortkörning märkvärt, däremot ger det större anledning till smitning vilket blir ännu farligare för alla andra trafikanter

MDS Västerås

Wankel
1 080 Inlägg
10 juli 2006
xeper skrev:
Det finns poliser som sköter deras jobb, och har respekt för folk med bilintresse.
Sen finns det, ursäkta uttrycket, riktiga rövhål som enbart vill provocera.

För någon månad sedan, okej att det hade varit race, men ändå. Alla hade åkt därifrån och stod på en parkering, då glider det in en ensam polisbil, och börjar kontrollera däckmönstret på alla bilar som var närvarande. Varför liksom? Det är inte så att dom kan ge någon böter om bilen står still, eller bevisa att man har kört race med den.

Åter dedär med prioriteringar. Säg att det skett en misshandel eller så på en krog eller liknande. Då kan folk få vänta i 30-40 minuter innan det finns en patrull där. Kollar man lite inne i stan, så orkar fanskapen stå och ge böter åt folk med en trasig lykta eller liknande..
Konstigt att dom aldrig har tid med väsentliga saker!?
Hellre ger dom en böter än ta hand om riktiga fall som ger pappersarebete känns det som.

klart som fan, böter ger pengar, det gör det inte om dom ska arbeta med andra saker......

MDS Västerås

Sök