hej ska turbokonvertera tjejens 740 o jag undrar hur mkt den kommer max att kunna ladda och hur många mer hk det bli ?, Det är förgasar äckel motor så den är riktigt slö så därför vill jag ge mig in på det här pluss att jag har så gott som alla saker hon behöver !!
Är det nått jag lär tänka på när jag stoppar dit sakerna ? och oljereturen vart ska jag stoppa den ?
Med risk att skiten rasar, vilket den förmodligen kommer göra. Med säker källa på att den kommer sörpla flera liter. Med en virvel i tanken. Samtidigt som du måste fråga om hjälp. Förbannat svår att besiktiga.
- Vill du verkligen göra detta med din Flickväns bil?
Kan kosta mer än det smakar. Eller hur man nu väljer att se på saken.
joo jag tänkte på att man kasnke kan ladda 0.5, men om det skulle bli 15-25 hk mer i bilen, så skulle det ju vara såå mkt skönare att åka i den en nu iaf hehe..
Du är alltså ute efter 15-25hästar? Då känns det jävligt overkill att trycka i en turbo.
Blir det inte billigare, enklare, smidigare, lagligare och mer ekonomiskt att bara köpa en GLT/16vent?? Eller nu en TIC direkt istället för att krångla.
Du är alltså ute efter 15-25hästar? Då känns det jävligt overkill att trycka i en turbo.
Blir det inte billigare, enklare, smidigare, lagligare och mer ekonomiskt att bara köpa en GLT/16vent?? Eller nu en TIC direkt istället för att krångla.
Precis vad jag tänkte. Det känns knappast värt besväret att trycka ner en turbo i en bil med B230K-motor.
Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Du är alltså ute efter 15-25hästar? Då känns det jävligt overkill att trycka i en turbo.
Blir det inte billigare, enklare, smidigare, lagligare och mer ekonomiskt att bara köpa en GLT/16vent?? Eller nu en TIC direkt istället för att krångla.
inte ute efter 15-25 hk, vill hellre att det blir lite mer en det..
blir inget billigare för jag har ju allt för att lägga i sakerna i motorn ?
Du är alltså ute efter 15-25hästar? Då känns det jävligt overkill att trycka i en turbo.
Blir det inte billigare, enklare, smidigare, lagligare och mer ekonomiskt att bara köpa en GLT/16vent?? Eller nu en TIC direkt istället för att krångla.
inte ute efter 15-25 hk, vill hellre att det blir lite mer en det..
blir inget billigare för jag har ju allt för att lägga i sakerna i motorn ?
Du missar att bilen är olaglig. Alltså inte smidigt eller enkelt. Ska du göra den laglig? Med den turbokonverterade motorn? Det kostar! Är inte ekonomiskt.
Tyvärr tror jag att du förstör din kära flickväns bil.
Köp en GLT-150hk om den är så hemsk det är mitt råd. Annars en TIC direkt.
Nej nu ska jag sluta vara ärlig och seriös. Nu ska du få heta tips: Ner med en turbo! Skit i intercooler. Ladda 2bar. Håller kanske en stund, njut!!
Därför något annat kan jag inte komma på som kommer agera resultat.
Du är alltså ute efter 15-25hästar? Då känns det jävligt overkill att trycka i en turbo.
Blir det inte billigare, enklare, smidigare, lagligare och mer ekonomiskt att bara köpa en GLT/16vent?? Eller nu en TIC direkt istället för att krångla.
inte ute efter 15-25 hk, vill hellre att det blir lite mer en det..
blir inget billigare för jag har ju allt för att lägga i sakerna i motorn ?
Du missar att bilen är olaglig. Alltså inte smidigt eller enkelt. Ska du göra den laglig? Med den turbokonverterade motorn? Det kostar! Är inte ekonomiskt.
Tyvärr tror jag att du förstör din kära flickväns bil.
Köp en GLT-150hk om den är så hemsk det är mitt råd. Annars en TIC direkt.
Nej nu ska jag sluta vara ärlig och seriös. Nu ska du få heta tips: Ner med en turbo! Skit i intercooler. Ladda 2bar. Håller kanske en stund, njut!!
Därför något annat kan jag inte komma på som kommer agera resultat.
de gör väl inget att den blir olaglig ? de är jju inte direkt svårt att plocka bort sakerna innan besiktning
inte ute efter 15-25 hk, vill hellre att det blir lite mer en det..
blir inget billigare för jag har ju allt för att lägga i sakerna i motorn ?
Du missar att bilen är olaglig. Alltså inte smidigt eller enkelt. Ska du göra den laglig? Med den turbokonverterade motorn? Det kostar! Är inte ekonomiskt.
Tyvärr tror jag att du förstör din kära flickväns bil.
Köp en GLT-150hk om den är så hemsk det är mitt råd. Annars en TIC direkt.
Nej nu ska jag sluta vara ärlig och seriös. Nu ska du få heta tips: Ner med en turbo! Skit i intercooler. Ladda 2bar. Håller kanske en stund, njut!!
Därför något annat kan jag inte komma på som kommer agera resultat.
de gör väl inget att den blir olaglig ? de är jju inte direkt svårt att plocka bort sakerna innan besiktning
polis kontroll, flygande, vid olycka, osv.. ? inte bara besiktning som kan strula:P
Du missar att bilen är olaglig. Alltså inte smidigt eller enkelt. Ska du göra den laglig? Med den turbokonverterade motorn? Det kostar! Är inte ekonomiskt.
Tyvärr tror jag att du förstör din kära flickväns bil.
Köp en GLT-150hk om den är så hemsk det är mitt råd. Annars en TIC direkt.
Nej nu ska jag sluta vara ärlig och seriös. Nu ska du få heta tips: Ner med en turbo! Skit i intercooler. Ladda 2bar. Håller kanske en stund, njut!!
Därför något annat kan jag inte komma på som kommer agera resultat.
de gör väl inget att den blir olaglig ? de är jju inte direkt svårt att plocka bort sakerna innan besiktning
polis kontroll, flygande, vid olycka, osv.. ? inte bara besiktning som kan strula:P
Det var ett jävla gnäll här, tror du att det är ovanligt att man trimmar sin bil ochb inte reggar med det ? ne det är väldigt vanligt att man har en besiktningsmotor. Och han har allting för att turbokonvertera ic,oljekyl,downpipe,turbo,turbo mm. bara att ta loss oljetråget svetsa dit en adaptar för oljereturen, sedan ta olja från oljetrycksgivaren med ett Tkors..sen om den rasar så är det väl inte i hela världen..man behöver ju knappast vara en professor för att byta en motor i en 740 . Sen vadå ekonomiskt ? varför skulle det vara mer ekonomist och köpa en 740tic för ? det blir lixom gratis för han att turbokonvertera ! sen ville han ha lite mer fjutt i den..laddar hyan 0-6 0.7 bar så blir det lite mer en 25 hk sen n'r det är dax för besiktning igen är det bara plocka bort allt..det gör man utan problem på 1 dag...sen har b230k motorn förbränningsrummen i kolvarna...toppen som är en 631 är helt plan...som jag har läst fram mig till passar utmärkt för att turbokonvertera ni som svarar kan ju läsa på lite inan ni börjar gnälla