ArizonaEagle skrev:
förbränningen ut i grenröret? förklara vad det ger för följder/fördelar/nackdelar för en svensson-mek?
![smile](img/smilies/smile.png)
Det innebär ganska enkelt att turbon inte behöver ha ventilerna öppna lika länge som på GLTn, så tändningen tänds olika på de båda styrsystemen, och avgasventilen har inte hunnit riktigt stänga när man använder GLT-kammar på en T5a. Då flyttar man delvis ut förbränningen mot grenröret, man tappar lite effekt, och värmer upp grenröret.
Många kör så ändå, så om det påverkar särskilt mycket kan jag inte svara på.
Själv tänkte jag prova med enbart insugskam från en GLT.
Min bil står hos motorbyggaren igen och det ligger en insugskam i bagaget, så vi får se när jag får tillbaka bilen...
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet