Jag hatar när han säger att misstag begås och att man inte alltid är uppdaterad på info på det som gäller.
Ja men hur fan får man vara polis och gå runt och bötfälla folk och ANTA att det är det dom tror som är det som är lagen.
Han sa ju det han "exon" mästaren att man oftast låter det gå förbi när folk har extraljus monterade framme i mitten. Vafan har hänt med de stackarna som inte ligger inom kategorin "oftast" och fick böta för något som inte ens är olagligt !?
Det värsta jag vet är när man blir stoppad och polisen i fråga inte har en blekaste jävla aning om vad han snackar om utan ordbajsar bara en kombination av ord han lärde sig i skolan och hoppas på att man går på det han säger !
Sedan är det så att om man nu blir bötfälld för något som POLISEN anser vara fel och åker in på ombesiktning med felet på papper så är det ofta så att besiknings mannen tar hänsyn till att det var en polis som sa att det var fel och håller med.
MEN om jag åker in med samma "fel" efteråt utan papper och dessutom frågar om det är fel så säger dom nej !.
Det hände mig med mina 22" fälgar ( och jag fick böter !! ) där dom sa att dom var för breda (65% av alla Chrysler 300 som jag har sett har exakt samma dimensioner på fälg/däck )
När jag åkte in på omb. med lappen så gick jag inte igenom. När jag efter det utan papper på att jag hade fått böter på det besiktigade så var det inga som helst problem.
fyfan för att behöva betala med hårt förtjänta pengar för att polisen har brist på kunskap !
( tror inte att nån läser hela mitt inlägg men nu har jag sagt det iaf
)