3308
Sök

Få loss ovanlig låsmutter till fälg (bild)

9 121 Inlägg
13 november 2010
#21
dawwe skrev:
Fortfarande inget jag skulle rekommendera...

Ta en gammal fälg och testa får du se, du kommer varken kunna se eller märka att du gjort så, kan hända att muttern hamnar max 1mm längre in än dom andra. Är det gammla fälgar så är dom ännu redan slitna i hålen i alla fall....


...has left the building...
4 474 Inlägg
13 november 2010
#22
Betvivlar inte att din metod funkar, men jag skulle inte praktisera den oavsett fälg/bil.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#23
finns det inget mer sätt som man inte behöver svets till


Vingåkers Bo
70 Inlägg
14 november 2010
#24
Slipa ner huvudet på skruven, går knappt att borra i en låsskurv
När du slipat ner hela huvudet så äre bara ta en skruvmejsel och vrida runt de som blir kvar


37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#25
Tegelstenen skrev:
Slipa ner huvudet på skruven, går knappt att borra i en låsskurv
När du slipat ner hela huvudet så äre bara ta en skruvmejsel och vrida runt de som blir kvar

kommer inte åt att slipa


536 Inlägg
14 november 2010
#26
Jag står fortfarande fast vid att det bästa alternativet för dig är att vända dig till en däckfirma, inte så svårt tongue


37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#27
Jonasarvidsson skrev:
Jag står fortfarande fast vid att det bästa alternativet för dig är att vända dig till en däckfirma, inte så svårt tongue

200:- per hjul är för dyrt


536 Inlägg
14 november 2010
#28
Vet du vad ? Då kan du ha ditt lilla problem om du ska vara dumsnål också.


...has left the building...
4 474 Inlägg
14 november 2010
#29
200 e superbilligt...Jag tyckte att 700 var helt OK!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#30
dawwe skrev:
200 e superbilligt...Jag tyckte att 700 var helt OK!

inte om man är student.


536 Inlägg
14 november 2010
#31
Gör då såhär att du sparar pengar helt enkelt. Hur tror du alla andra gör när dom vill ha något som man inte har råd med? 200 x 4 är INGA pengar alls för någoting sådant, jag trodde det kosta upp mot tusenlappen per hjul...


...has left the building...
4 474 Inlägg
14 november 2010
#32
JonasA: Ja gav 700 för att få en låsbult utborrad, så som sagt 200 e snorbilligt. TS får väga kostnaden om ca 200kr (om det nu verkligen är så billigt) kontra inköp av lämpliga borr (100kr) samt om det är värt en extra slant för att slippa borra o ha sig...Jag vet vad jag hade valt om det rörde sig om ynka 200kr iaf.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Med lem
1 127 Inlägg
14 november 2010
#33
68_bubbla skrev:
dawwe skrev:
200 e superbilligt...Jag tyckte att 700 var helt OK!

inte om man är student.

Har man bil så är de ingen nyhet att man brukar få oväntade utgifter. Har du ens råd att köra den om du inte har råd med detta? Jag tycker det lät billigt.


37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#34
H3dlund skrev:
68_bubbla skrev:
dawwe skrev:
200 e superbilligt...Jag tyckte att 700 var helt OK!

inte om man är student.

Har man bil så är de ingen nyhet att man brukar få oväntade utgifter. Har du ens råd att köra den om du inte har råd med detta? Jag tycker det lät billigt.

jo har råd men är ju inte fel om man får bort den utan att lämna in den på verkstad och lägga dom där 800 på någonting bättre


536 Inlägg
14 november 2010
#35
Men uppenbarligen har du ju inte löst ditt lilla problem om det verkar ju inte som om du kommer att fixa det heller..  jag menar inte att vara otrevlig på något sätt, men lämna in skiten! Smidigt somfan och så får du det gjort ORDENTLIGT, inte nått hemmameck som har du blivit rådd till i tråden som tex spett och slå loss fälgar o allt vad alla nu kommit med..


37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#36
Jonasarvidsson skrev:
Men uppenbarligen har du ju inte löst ditt lilla problem om det verkar ju inte som om du kommer att fixa det heller..  jag menar inte att vara otrevlig på något sätt, men lämna in skiten! Smidigt somfan och så får du det gjort ORDENTLIGT, inte nått hemmameck som har du blivit rådd till i tråden som tex spett och slå loss fälgar o allt vad alla nu kommit med..

kan väl hända att jag lämnar in den men ska försöka med dorn först.


1 562 Inlägg
14 november 2010
#37
amazonsimme skrev:
ta ett rör... ca; 5cm långt, helst något tjockare gods - typ 2mm. och lagom stort (i diameter) förstås. tongue
sen svetsar du innuti röret, bränn på BRA!!   sen en rörtång å skruva ut skitet... eller om du vill svetsa fast en mutter så du kan använda en hylsa.
smile

så gör vi på en renault/volvo verkstad iaf
Putteliten skrev:


ja detta funkar utmärkt bara man har en bra pinnsvets så. kom ihåg att jorda på röret bara annars riskerar du hjullager.

37 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
#38
mange_240 skrev:
amazonsimme skrev:
ta ett rör... ca; 5cm långt, helst något tjockare gods - typ 2mm. och lagom stort (i diameter) förstås. tongue
sen svetsar du innuti röret, bränn på BRA!!   sen en rörtång å skruva ut skitet... eller om du vill svetsa fast en mutter så du kan använda en hylsa.
smile

så gör vi på en renault/volvo verkstad iaf
Putteliten skrev:


ja detta funkar utmärkt bara man har en bra pinnsvets så. kom ihåg att jorda på röret bara annars riskerar du hjullager.

ok


303 Inlägg
14 november 2010
#39
68_bubbla skrev:
mange_240 skrev:
amazonsimme skrev:
ta ett rör... ca; 5cm långt, helst något tjockare gods - typ 2mm. och lagom stort (i diameter) förstås. tongue
sen svetsar du innuti röret, bränn på BRA!!   sen en rörtång å skruva ut skitet... eller om du vill svetsa fast en mutter så du kan använda en hylsa.
smile

så gör vi på en renault/volvo verkstad iaf

ja detta funkar utmärkt bara man har en bra pinnsvets så. kom ihåg att jorda på röret bara annars riskerar du hjullager.

ok

Jag kör alltid med MIG, funkar hur bra som helst yikes
,och ja, jorda i rörbiten (Y)  good point there smile

.......
2 655 Inlägg
14 november 2010
#40
mange_240 skrev:
amazonsimme skrev:
ta ett rör... ca; 5cm långt, helst något tjockare gods - typ 2mm. och lagom stort (i diameter) förstås. tongue
sen svetsar du innuti röret, bränn på BRA!!   sen en rörtång å skruva ut skitet... eller om du vill svetsa fast en mutter så du kan använda en hylsa.
smile

så gör vi på en renault/volvo verkstad iaf
Putteliten skrev:


ja detta funkar utmärkt bara man har en bra pinnsvets så. kom ihåg att jorda på röret bara annars riskerar du hjullager.

ville bara påpeka att de där är skitsnack, funkar lika bra med vanlig annan svets om man bränner på tillräckligt,
gick svetsutbildning för nåt år sen och då berättade läraren där att han hade varit med och tagit prover som visade att svetsa med mig eller pinne spelade ingen roll på styrkan för ställde man in rätt så var de sån liten skillnad vid brytproven att man knappt kan säga att nån av dom var bättre, men viss är man där det blåser så är ju pinne att rekomendera!


Sök