Fick min husvagn stulen för 2 månader sen o istället för o ge ut ersättning gör dom en utredning o kommer fram till att brott inte kunde styrkas o oriktiga uppgifter på den så får inte ut en krona. E värd runt 250.000:-
Det tråkiga är om försäkringsbolagen kommer fram till att fordonet/saken ej blivit stulen så kan man inte göra något. Har själv blivit av med en Cadillac där försäkringsbolaget menade att den inte kunde ha blivit stulen. Sedan hittade polisen den med massor av andra bilar och mopeder men försäkringsbolaget menar att det gjorde ingen skillnad då deras utredning slagit fast att den ej blivit stulen och den var helt korrekt. När bilen kom tillbaka efter lång tid hade den skador här och var samt att dom mixtrat med tändningslåset, samma visa här, försäkringsbolaget vägrade att betala något då den aldrig varit stulen Så jag tror du sitter i klistret
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Det tråkiga är om försäkringsbolagen kommer fram till att fordonet/saken ej blivit stulen så kan man inte göra något. Har själv blivit av med en Cadillac där försäkringsbolaget menade att den inte kunde ha blivit stulen. Sedan hittade polisen den med massor av andra bilar och mopeder men försäkringsbolaget menar att det gjorde ingen skillnad då deras utredning slagit fast att den ej blivit stulen och den var helt korrekt. När bilen kom tillbaka efter lång tid hade den skador här och var samt att dom mixtrat med tändningslåset, samma visa här, försäkringsbolaget vägrade att betala något då den aldrig varit stulen Så jag tror du sitter i klistret
Nä de verkar inte bra för mig, men de e helt sjukt dom sitter på all makt o man kan inte göra någonting..
Jag har ! Min gamla S40 blev påkörd och fick för stora skador (Alltså inte jag som var vållande utan motparten) så det skulle bli inlöst. Var inte ens dom som skulle betala utan Länsförsäkringar som motparten hade på sin bil men det går ju genom mitt bolag så jag får ersättningen genom dom. Fick ett skitbud på bilen även fast bilen var i mycket bra skick och hade relativt låga mil. När man räknade ett medelvärde på Blocket på samma modell och årsmodell så var värdet högre och min bil hade i princip rullat minst. Påpekade detta men då fick jag ett hot i telefonen att det var en "stylad undomsbil" så om jag klagade så skulle jag inte få något !? Hade precis skaffat 50 mil gamla svindyra Volvo orginal 17 tums fälgar varav en blev förstörd i krocken. Jag undrade om inte det höjde värdet lite och jag hade självklart kvitto på fälgarna men då fick jag svaret att aluminiumfälgar inte höjer värdet på bilen ? Då sa jag att jag hämtar hem fälgarna (Bilen stod på verkstad) och monterar plåtfälgar på den då men nej det gick inte bra. Fan vad förbannad jag var.
En annan grej som liknar din var ju uppe på Plus för något år sedan ungefärg om en gammal tant som hade fått sin Saab 93 tror jag det var stulen men nope ingen ersättning för henne pga att den bilen har startspärr och då går den inte att stjäla ??? Hallå vilken verklighet lever dom i. Dom menade att den gamla tanten typ hade gjort bedrägeri på sin bil....mmmm visst. I samma inslag var den en kille (Som jag faktsikt känner lite genom jobbet) som hade fått din gamla Suzuki kombil stulen men den fick han ingen ersättning för pga att det är en bilmodell som ingen vill sno ? Den är alltså inte stödbegärlig så därför kunde han inte fått den stulen.
Alltså man blir förbannad. Jag har numera Trygghansa på alla mina fordon.
IF är inte roliga att ha att göra med, hört flera som haft det struligt med dom. Sen har jag haft med dom att göra i jobbet och det var ju ingen jättehöjdare heller...
vart påbackad för två månader sen, har skickat in skadeanmälan osv, men inget händer, ringer typ tre gånger i veckan osv. Sjukt less nu, ska fan byta bolag, IF är skit, varför betala för nåt som inte hjälper än
Har haft samma problem med att dom inte hör av sig man får ringa fast man har avtalat tid med dom. Inte ens när dom skulle ringa o ge besked om att ja inte skulle få ut något ringde dom fega jävlarna som avtalat. Deras tvreklam som dom kör med "Lugn vi hjälper dig" är skrattretande!!
har bara hört skit om If ingen verkar vara spec nöjd. Lider med dig, hoppas du får igen den eller får pengarna.
it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Retade mig på deras reklamfilm ganska intetsägande "skadehantering som den borde vara" Betyder alltså att det INTE är så. Jag hade problem med min verkstad då jag fixade hojjen och if var jävligt slöa så efter 8månader for IF gubben dit och det hade inte hänt något så det blev ingen MC i år (krockade i maj motpartens fel) Men fick tillslut ut pengar för den (ett lite skevt gaffelben bucklig tank var allt max 2timmars jobb) Fick då 9k mer än vad jag gav för den så det kändes väl ok. (jävliga var att MC verkstaden köpte den) jag har inte ens skrivit på något papper om ägarbyte eller något?!... Så försäkringsbolaget sålde den billigt till honom och det gör mig så förbannad. Om han gett typ 10000 så har han en jävligt fin hoj med 2 timmars jobb...
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Retade mig på deras reklamfilm ganska intetsägande "skadehantering som den borde vara" Betyder alltså att det INTE är så. Jag hade problem med min verkstad då jag fixade hojjen och if var jävligt slöa så efter 8månader for IF gubben dit och det hade inte hänt något så det blev ingen MC i år (krockade i maj motpartens fel) Men fick tillslut ut pengar för den (ett lite skevt gaffelben bucklig tank var allt max 2timmars jobb) Fick då 9k mer än vad jag gav för den så det kändes väl ok. (jävliga var att MC verkstaden köpte den) jag har inte ens skrivit på något papper om ägarbyte eller något?!... Så försäkringsbolaget sålde den billigt till honom och det gör mig så förbannad. Om han gett typ 10000 så har han en jävligt fin hoj med 2 timmars jobb...
Visst det var kass att dom inte låg på verkstaden mer och ärendet tog så jävla lång tid det håller jag med om men angånde inlösen och försäljning av hojen så är det alltid så. När du får pengar och skriver på papperna för det så står det även där att fordonet blir IF:s egendom och sedan säljer dom fordonen för ett restvärde. För några år sedan var det mellan 15 och 20% av inlösensbeloppet. Det var alltså ingen konstigt med det.
Hade dem på Saaben till en början. Saab/IF-prova-på-försäkring i 6 mån som sedan blev helår hos if IF då de hade särklass bäst premie efteråt också.
Fick en parkeringsskada när jag var själv inne på affärn. Anmälde detta precis som man ska göra och fick till svar att de har som rutin att neka utbetalning där inte vittnen finns. Det fanns ingen som kunde styrka att bilen var obucklad när jag gick in i affären och skadad när jag kom tillbaka så de vägrade fixa det som skada.
Kan ju tillägga att jag bokade tid med skaderegleraren som inte gör annat än kollar på sånt. Fick med mig papper hem att skadan absolut var parkeringsskada och hänt när min bil stod still.
Men IF hade ju rutin på att inte betala ut när inte vittnen fanns. Jag måste ju förstå att de inte kan betala ut pengar i onödan om de anser att de inte behöver det.
Sedan den dagen har jag inte haft IF igen...
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Jag blev påbackad i full fart på en parkering, Idioten hade IF och det tog nog 1månad innan jag ens fick åka och göra en skadebesiktning, han som backade på nekade till händelsen och menade på att jag hade kört in i honom. Jag stod helt stilla med bilen och som tur va hade jag vittnen, hotade med en polisanmälan, först då fick jag åka och göra en skadebesiktning, dom stod för hela kalaset men jag tror att jag ringde dom MINST 15ggr under 1 månad. Helt sjukt försäkringsbolag!
Min förra bil Audi TT blev stulen en dag i början på juni 08. Bilen hittades samma dag i skogen utan fälgar. IF inledde en utredning mot mig och min familj att vi skulle ha kört ut bilen i skogen och sedan sålt fälgarna. Dem ringde och förhörde mig och mina föräldrar och var allmänt otrevliga. Bilen stod på en plåtverkstad i närheten av där den hittades. Där den stod i 4 månader. Som tur var så löste det sig för mig tillslut och fick tillbaks bilen i slutet av september. Fick nya fälgar och hel del ny lack då jag anmärkt på minsta lilla repa.
Dem menade på IF att det ska ju inte gå att sno en bil som har immobilizer.... Även polisen ringde mig och hade telefonförhör som jag trodde var för att dem ville komma åt dem som gjorde det. Men även polisen tyckte att det inte ska gå att sno bilen eftersom den har immobilizer.
Don't you worry about a thing my ass!!! Aldrig mer IF och så som dem sköter sina kunder och ärenden så kan det inte dröjja lång tid tills dem inte har några kunder kvar , hoppas jag iaf.
Min förra bil Audi TT blev stulen en dag i början på juni 08. Bilen hittades samma dag i skogen utan fälgar. IF inledde en utredning mot mig och min familj att vi skulle ha kört ut bilen i skogen och sedan sålt fälgarna. Dem ringde och förhörde mig och mina föräldrar och var allmänt otrevliga. Bilen stod på en plåtverkstad i närheten av där den hittades. Där den stod i 4 månader. Som tur var så löste det sig för mig tillslut och fick tillbaks bilen i slutet av september. Fick nya fälgar och hel del ny lack då jag anmärkt på minsta lilla repa.
Dem menade på IF att det ska ju inte gå att sno en bil som har immobilizer.... Även polisen ringde mig och hade telefonförhör som jag trodde var för att dem ville komma åt dem som gjorde det. Men även polisen tyckte att det inte ska gå att sno bilen eftersom den har immobilizer.
Don't you worry about a thing my ass!!! Aldrig mer IF och så som dem sköter sina kunder och ärenden så kan det inte dröjja lång tid tills dem inte har några kunder kvar , hoppas jag iaf.
Undrar vilken värld dom lever i. Snos nya bilar varje dag som är extra stöldsäkra även utan nyckel. Bara att googla det så hittar man hur mycket som helst hur man ska göra.
it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.