Har ju funderat ett tag på om bilen är helbilsgodkänd eller inte å idag bestämde ja mig för att ta reda på de så ringde till bilprovningen. Kom till sån där växel när man ska trycka lite siffror beroende på va man vill ha hjälp med å till slut så vart ja kopplad till nån men va tror ni han i växeln svara? Han sa typ achmeds pizzeria, vad vill du beställa, Å ja tänkte va fan är de här, nå jävla skämt? så ja sa vad sa du? å då sa han oj mendade bilprovningen, vad undrar du. så jag sa ju att ja ville ta reda på om min bil va helbilsgodkänd å gav mitt reggnummer men då fråga han igen va ja ville, å när ja sa de en till gång så visste han inte vad de var å frågade iställe om ja ville ha besiktningspapprena på bilen, sa när den sist va besiktad å fråga om han skulle koppla mig till kalix bilprovning. Snacka om noll koll
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Men till slut fick jag han att koppla mig till teknisk support å den killen kunde berätta att min bil inte är helbilsgodkänd
![smile](img/smilies/smile.png)
Så de känns ju bra å veta de för om ja har förstått de rätt så får man byta turbo, grenrör tex mot andra sakert så länge man har orginaleffekten, å om de nu de stämmer så är de ju skitbra, borde ju inte va nå problem å få igenom bilen då så länge ja får till avgasvärdena osv
![smile](img/smilies/smile.png)
Har fixat lite med bilen också, kapade till ena tryckröret för de passade inte nå mer när ja har flyttat ic så ska provmontera imorn å sen få de svetsat, har också vaxat fronten så snart blir de å gjuta av. har även börjat gjuta av takluckan för ja tänket ja skulle testa å gjuta av den först så ja vet hur de funkar å gjuta av nå, känns dumt å börja testa på fronten om de skulle gå åt helvete.