3060
Sök

Kupefläkt på e36 funkar inte!

9 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Min kupekläkt har lagt av i min BMW e36!
Trodde från början att det va själva fläkten som la av. Men prova att koppla direkt ström på den och då funkar den utan problem.
har även mätt på dom två kablar som kommer dit och  fått ut bra Volt tal på det.

Och har nu gjort en nödlösning då jag jag har dragit en kabel från fläkt, in i kupen där den sitter i en brytare. sen ut igen och jordat den!

så nu kan jag ha fläkten på , men då är det fullt effekt eller inget!

undrar om någon har erfarenhet av det här? vad det kan vara för problem? smile

1 043 Inlägg
22 november 2010
Är det ecc i den så kan det vara fläkten som orsakar det.
Om den går för trögt och därmed drar för mycket ström så stänger styrdonet av fläkten.
Du bör dessutom ha en felkod i styrdonet.

35 Inlägg
28 februari 2011
Hej alla.

Min kupefläkt i (320i 96 e36) har oxo fått spel. den dog första gången strax innan jul när d va som kallast. (fy faan) Jag tillförde ström direkt på fläktmotorn o den snurrade på bra så jag köpte nytt fläktmotstånd o byte, sen funkade det i ty 2-3 v efter det började den funka ibland o ibland inte. När den inte funkar så kan ja höra den när ja sätter igång motorn men sen blir den tyst igen. Ibland går den igång direkt vid motorstart ibland kommer den igång efter 5-10 min körning, förra veckan stog bilen parked i 3 dar o fläkten har inte funkat på två dagar men kom igång i går. Tackar för svar!

Sök