alfredssonn skrev:
m_dahm skrev:
Led Lenser är väl en kvalitetslampa, rejäla, men har kanske inte det högsta ljusutbytet. Helt klart en bra lampa iaf.
Tänkte börja med en ganska liten och behändig, behöver ju trots allt en ficklampa... Men har en känsla att det kommer övergå i ett slags beroende det med
Får väl blir något lite mer extremare senare.
Du kommer nog ganska så säkert bli en Flashaholic. Jag trodde inte att jag skulle bli så intresserad som ficklampor som jag blev/är.
Såg dom bara som ficklampor förut, men nu när man har läst på mycket om dom olika märken osv, så blir det att man kolla mer och mer, och tillslut blir man fast, dock har jag ALLTID gillat lyse, extraljus, xenon och så vidare.
Har ingen direkt erfarenhet av dom olika märken ännu, eftersom jag hittills bara ägt Ultrafire, och äger en Varta Indistructible för tillfället.
Men har kollat mer och mer på Fenix, Zebralight och har kollat ännu mer på Nitecore.
Zebralights största ficklampa tycker jag verkligen om, men den är i dyraste laget.
Så jag får nog nöja mig med en Nitecore MH25 eller liknande modell. Dom ligger mer i min prisklass.
Men ska kika vidare, känner att det är dags att införskaffa sig en ordentlig ficklampa. Visst, ultrafire duger helt klart. Men man får vad man betalar för.
Dock så kommer JAG nog inte bli en extrem flashaholic. Har sett nån som hade sparat på sig 140 ficklampor, vilket jag kan tycka är lite överdrivet. Men samlar man på dom så gör man, och det är ju som vilken samlare som helst. Det blir nog ganska dyrt om man bara samlar på Zebralight,Nitecore,Jetbeam,Lumamax och dom många många fler lite finare märkena.