ja då va det dax att börja uppdatera lite här igen efter en lång tid.
Efter en sommar med mkt problem med bland annat oljepump som gav upp, topp packning som inte ville va med mer mm så är det dax att riva ur motorn igen för lite kontroll och byta lite delar. kommer fler bilder under vintern.
yupp det är en n1 nä jag körde med stålpackning från hks
Oki, kör själv med n1 också ... oj såpass konstigt att en stålpackning ger upp :S
okej hade N1 i den innan med med på något sett så hade slitits sönder, men den va ganska dålig när jag fick hem den från england. men de gjorde susen med ny pump. Jag är inte helt säker på att det är packningen men de trycker ut olja i kylarvattnet men har använt packningen 2gånger så tror det är den.
Får man fråga vad turbo kittet gick på och vart köpte du det?
Jag köpte de från england, gav runt 8000kr för det men bytte ut den wg som följde med mot en hks, så fick svetsa om lite i grenröret men de blev bra sen ändå.
Ja visst Började bygga förra vintern och nu är det lite mer förbättringar mm som görs så snart är allt klart, väntar på lite nya delar som topp packning, utrampningslager, alukyl, dubbla elfläktar och oljeflyttkit med oljekyl sen kanske de blir en lite mindre snurra