"teori" B körkort, Hur tänkte ni?

JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

Tjena!.
Nu till frågan jag ställt mig, men inte fått något svar på. smile

Du är på väg till salen där du ska skriva upp för B körkort. Nu till frågan, vad tänker du när du stiger in i salen där du ska skriva upp, vad har du för känsla, vad har du för förväntningar, är du nervös, avtar din nervositet under trovets gång?, hur känner du dig?.
Konkreta svar.


Det är frågor som jag ställt mig.

Jag ska skriva upp om om 7dagar. Jag pluggar och håller i gång. Men finns det några tips för att göra det bästa av situationen, något tips hade varit perfekt för min del.

Tack på för hand
/Jofoon

Senast redigerat av JofooN (7 december 2010)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Stenzzon
7 december 2010 · 173 Inlägg

Ja du för mej känndes som det som vanligt typ fast närvös som fan.
men ta GOD tid på dej strässa inte igenom läsfrågorna noga o tänkefter noga med o i fall du inte kan så tänkte ialfall jag att ta de svaret som är mest trafiksäkert o de gick ju som det gick klara de på första försöket. lycka te

dahlens SÄNK MER!
7 december 2010 · 389 Inlägg

jag var rätt nervös när jag väntade på att gå in, sen när man väl börjat provet var det ingen fara men när jag tryckte på rätta så var jag riktigt nervös. pulsen gick i 190 smile men fokusera och läs frågor och svar ordentligt så ska det gå bra smile

Volvo 240 GL "Max" (1988)
JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

Stenzzon skrev:
Ja du för mej känndes som det som vanligt typ fast närvös som fan.
men ta GOD tid på dej strässa inte igenom läsfrågorna noga o tänkefter noga med o i fall du inte kan så tänkte ialfall jag att ta de svaret som är mest trafiksäkert o de gick ju som det gick klara de på första försöket. lycka te

Tack så mycket! smile värt att tänka på

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

dahlens skrev:
jag var rätt nervös när jag väntade på att gå in, sen när man väl börjat provet var det ingen fara men när jag tryckte på rätta så var jag riktigt nervös. pulsen gick i 190 smile men fokusera och läs frågor och svar ordentligt så ska det gå bra smile

tackar tackar! ska ha det i huvudet! smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Charles_ Är nog fan bara bitter..
7 december 2010 · 365 Inlägg

Uteslutningsmetoden säger jag bara!

Pain is temporary, Glory last forever.
wildboy_87_
7 december 2010 · 1 062 Inlägg

Tänk logiskt för alla frågor å svar e logiska. Så tänkte jag å det funkade kanon tongue

Team Björkeryd
JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

Charles_ skrev:
Uteslutningsmetoden säger jag bara!

Köra med logiskt tänkande, sant

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
Tänk logiskt för alla frågor å svar e logiska. Så tänkte jag å det funkade kanon tongue

Tackar! det är en sak som måste kommas ihåg!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
ahl_86
7 december 2010 · 65 Inlägg

Var faktiskt inte ett dugg nervös, även om jag borde ha varit det lol (läste bara sammanfattningarna i slutet på kapitlen och skummade igenom lite annat).
Provet är löjligt enkelt 70% av frågorna säger sig självt typ smile (var iallafall så 2004 när jag tog kortet)

JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

ahl_86 skrev:
Var faktiskt inte ett dugg nervös, även om jag borde ha varit det lol (läste bara sammanfattningarna i slutet på kapitlen och skummade igenom lite annat).
Provet är löjligt enkelt 70% av frågorna säger sig självt typ smile (var iallafall så 2004 när jag tog kortet)

Haha, smart, kanske borde testa den metoden, skumma igenom. Tack så mycket

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
7 december 2010 · 1 479 Inlägg

Tog körkort i somras, och var också riktigt nervös smile Tänkte innan, herregud, vad ska jag göra om jag misslyckas? Vad händer? TÄNK om jag misslyckas?!

Men så slog det mig, att skulle det gå åt pipan är det bara att försöka igen, svårare är det inte smile Man skall nog inte tänka så mycket på vad som kan hända, utan mer lägga energin på att plugga och när dagen väl är kommen ta det lugnt och inte stressa smile

Så mitt råd är precis som de över sa, ta det lugnt, och tänk noga! Låter det första alternativet bra så finns det kanske ett bättre längre ner wink Och tänka logiskt, många regler är uppbyggda logiskt smile

Många pluggar Tyvärr för stunden för att klara provet, men det är ju inte det som är det viktiga, det viktiga är att du vet hur du ska bete dig även när du står med kortet i handen wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
ahl_86
7 december 2010 · 65 Inlägg

JofooN skrev:
Haha, smart, kanske borde testa den metoden, skumma igenom. Tack så mycket

Vet inte om jag skall ta det där svaret som positivt eller negativt tongue, men en sak är iaf. säker plugga ihjäl sig så man glömmer hälften pga. det är inget vidare smart.
Sen är det ju olika på folk också vad man har för läshuvud smile

JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

ahl_86 skrev:

JofooN skrev:
Haha, smart, kanske borde testa den metoden, skumma igenom. Tack så mycket

Vet inte om jag skall ta det där svaret som positivt eller negativt tongue, men en sak är iaf. säker plugga ihjäl sig så man glömmer hälften pga. det är inget vidare smart.
Sen är det ju olika på folk också vad man har för läshuvud smile

Positivt. Det är säkerligen sant, den stora texten är en fördjupning. Ja, det är olika från person till person.
tack

Senast redigerat av JofooN (7 december 2010)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
ahl_86
7 december 2010 · 65 Inlägg

JofooN skrev:
Det är säkerligen sant, den stora texten är en fördjupning

Precis, lycka till på provet:)

JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

ahl_86 skrev:

JofooN skrev:
Det är säkerligen sant, den stora texten är en fördjupning

Precis, lycka till på provet:)

Tackar
!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
loow Jävel
7 december 2010 · 2 018 Inlägg

Ja tänkte bara på brudarna i salen.. Känns de bra hemma när man läser, så ska man inte behöva va nervös i salen heller. De va inte jag iaf smile Lycka till nu!

You got to risk it, to get the biscuit :)
Mr_max
7 december 2010 · 30 Inlägg

Jag skrev tog körkortet i augusti och för själva teoriprovet var jag inte så nervös för det var värre med uppkörningen men jag klarade båda på första.

Senast redigerat av Mr_max (7 december 2010)

JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

Plankpojk skrev:
Ja tänkte bara på brudarna i salen.. Känns de bra hemma när man läser, så ska man inte behöva va nervös i salen heller. De va inte jag iaf smile Lycka till nu!

Detta lät bättre, inte bara test man ser, utan brudar. Perfekt smile tackar wink

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
JofooN Skrap
7 december 2010 · 2 098 Inlägg

Mr_max skrev:
Jag skrev tog körkortet i augusti och för själva teoriprovet var jag inte så nervös för det var värre med uppkörningen men jag klarade båda på första.

Okej okej smile tackar

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang