hade inbrott i min mercedes för många år sedan, bilen var olåst, insmälld ruta uppbrutet handskfack var också olåst, bröt loss cdspelaren (satt bara instucken) den obegåvade tjuven fick heller inte upp dörren utan klättrade ut genom den sönderslagna bilrutan.
Sedan den bästa jag vari med om, jag hade min bil inlämnad på en polering för många år sedan och en morgon ringer företagaren och berättar att de haft besök i lokalen men sa att han trodde inte att något försvunnit från min bil. Sedan när polisen var där så hörde de någon skrika efter hjälp och lokaliserade en ventilation på väggen där ljudet komifrån. Tjuven eller en av dom hade klättrat in i en ventilationstrumma till oljepannan och hade hoppat ner och hamnat bakom oljepannan. Brandkåren fick lov att gå dit och klippa ut mannen och han satt så tight så när brandkåren klippte så hade de klippt i kläderna på mannen. Mannen grinade och ville inte komma ut när polisen uppmanade honom, för brandmännen stod och skrattade. Iaf mannen kliver ut och var alldeles sotsvart och han får bli fängslad.
Tja och vad hade han stulit.... på hans cykel stod en rullgardin lutad från en av husbilarna som fått dörren uppbruten.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.