Denna projekttråden handlar om allt från mitt inköp av bilen till ombyggnader av den och min satsning i motorsporten drifting från början tills nu. Häng med och läs om min utveckling bakom ratten med verktyg i handen :) Bygger ny... Visa mer
evo 2a 4x4 ioför sig sen har man juh sladdat hel del diffad 740 vinter och höst tid sen skylinen har allt fått känna lite färg den månad jag hadde den innan ombygget då kände jag redan då att styrvinkeln va lite små tråkig
Buren är hemma nu och vinterbilen är färdig moddad inför vintern så nu ser garaget för j...gt ut. dax att städa innan skylinen åken in för uppdatering. Sen ska det handlas en till bil, en svart
Buren kompleteras med dubbla strävor i dörröppningarna.
Mega Drift @ FB SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
Här kommer en film från det sista evenemanget jag var på för 1 mån sen ungifär. Jag blev tillfrågad att vara med och köra driftinguppvisning på Åsum ring utanför Kristianstad i samband med en stor gocartfinal. Banan är ombyggd för att nästa år kunna köra Europamästerskapstävlingar. Det var väldigt lyckat och det flockades med åskådare när vi driftade på banan. Den var självklart väldigt smal och tight men det gick bra att hålla ett enda ställ hela banan runt som var 800-900 meter lång.
Senast redigerat av DannyWiik (13 november 2011)
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
Här är min nya svarta bil VW Transporter före detta kross buss. Den kommer att byggas om lite för att passa bättre för drifting utrustning. En ny markis att hänga på sidan fick jag med i köpet.
Där fins inbyggt kylskåp, högtalare och spottar i taket. Alla kablar till en riktig ljudanläggning är draget så det är bara att stoppa in ett slutsteg och en baslåda. kanske tv och playstation med Den lila dekalen ryker all sin väg. Så mek med denna bilen kommer att ske efter att skylinen är klar, men det kommer upp lite bilder här sen. Nu är det bara E kort som saknas för att jag ska få dra bilen 2012.
Så här ser det ut för tillfället. det mesta är rensat inne i bilen, El hissar mm återstår att ta bort. Jag har börjat banka, hugga skrapa, värma slå bort asfalt mattorna och karosseri kitt. Kommit halvägs än så länge, har inte haft så mycke tid i garaget som jag hade hoppats på än.
Vad jag kommit fram till är att det är lättast att slå bort mattorna med en hammare men det måste vara kallt. kan man kya mattorna med kolsyre släckare eller torr is går det not ännu lättare. Man får bort klistret med när man gör på detta viset.
är det inte kallt så gick det bra att använda varmlufts pistol och skrapa. Det var även lättare att göra så vid svåra områder som gropar och hörn. Men klistret från asfalt mattorna siter kvar så det blir mer jobb med trasa och lösningsmedel.
Har inte haft så mycket tid till att vara i garaget på ett tag men nu ser det ut såhär. Och jag ska börja på att montera buren i helgen. jag testade limmtvätt men övergick till thinner för att det var lite smidigare att få bort lim rester mm.
bra att tänkta på vid bur bygge är att sbp har ändrat reglerna för dörrsträvor i april 2011 , om man nu ska besiktiga . ser bra ut danny ..
sorry för OT vad har ändrats där??
dörrsträvorna får ej vara så höga att dom är i vägen när man ska gå in /ur ..
jag har blanketten på jobbet
jo men så har det varit länge att det ska vara lätt i och ur komlighet men det är bes mannen som avgör om det är de eller inte regga firmans evo 5 för 3 veckor sen med full grup N bur å där vart inget gnällande ialf.. en skyline här i byn regga i sommras med kryss i dörrarna..