Hej alla garage nissar, det ser ut som dom gamla hederliga JPMK18 8.5" fälgarna kommer dyka upp i kopior!
Fick idag ett mail på facebook av en polare som skrev "kolla va som kmr i mars!! "
-Har skickat tillbaka till han och frågat!
:Vilken återförsäljare? (Troligen nån norsk igen om man ser texten på flaggan bakom kortet, och att dom kopiera Volvos Polaris till Eiker tidigare)
:Storlek på fälgen? (kanske samma som tidigare i 17" tum)
:Pris?
Vet inte om han vet det själv men väntar på svar från han. Så man får väl se om det är riktig info, tråkigt bara för oss som har äkta "JP MK18" då värdet kanske sjunker, men vi har ju ändå äkta
Det e ju snyggt och bra för dom som inte har råd med äkta, men det är alltid bättre med "the real shit", kanske rent ut sagt blir ännu större efterfrågan på äkta nu ? Stor efterfrågan = större prislapp
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Det e ju snyggt och bra för dom som inte har råd med äkta, men det är alltid bättre med "the real shit", kanske rent ut sagt blir ännu större efterfrågan på äkta nu ? Stor efterfrågan = större prislapp
På tiden så man kanske kan få tag på ett par i bra skick till gamla 945:an;)
Ja det förstår jag Själv höll man ju på att leta utav bara fan själv efter en bred uppsättning
Hehe de kan ja tänka mig, hade ett par innan som va vitlackerade på min gamla 240 men dom sålde ja givetvis efter ja sålt bilen, ångrar mig som fan nu när man står med en 945:a som extra bil
Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
Nu är jag inte så insatt, men det finns ju JP MK18 till salu på blocket för 3000-6000kr med bra däck, det kan väl inte vara något att oroa sig för andrahandsvärdet på orginalet för det verkar ju inte vara något större värde i dem från början...
Nu är jag inte så insatt, men det finns ju JP MK18 till salu på blocket för 3000-6000kr med bra däck, det kan väl inte vara något att oroa sig för andrahandsvärdet på orginalet för det verkar ju inte vara något större värde i dem från början...
Nä men saken är den att till Volvo så dubblas typ priset alltid och sen är det dom smala du har skickat bild på (exempel 17x7" tum på sista kortet) folk letar ju efter dom breda och då sticker priset iväg högt!
Nä men saken är den att till Volvo så dubblas typ priset alltid och sen är det dom smala du har skickat bild på (exempel 17x7" tum på sista kortet) folk letar ju efter dom breda och då sticker priset iväg högt!
Jo har sett att folk har begärt 30,000 NOK för ett set begagnade JP MK18 8.5". Verkar vara stort prisspann...
Jo har sett att folk har begärt 30,000 NOK för ett set begagnade JP MK18 8.5". Verkar vara stort prisspann...
Blir de nu så att de börjar säljas kommer jag utan att ens blinka köpa en uppsättning.. Alltid "drömt" om dessa i 18" ! Så otroligt fett! (med risk för att låta som en riktig volvonörd )