3087
Sök

Volvo 740gl små styling första bil :-: dax att skrämma lite liv i motorn !

gammalt projekt

425 994 Visningar
Uppdaterades senast 22 augusti 2017
-->*Persson*<--
287 Inlägg
23 oktober 2011
DiZturbed skrev:
PerssonTheKung skrev:
har någon en länk till där man får upp mer än bara en bild? skulle vilja veta pris osv. dom va faan grymt snygga, frågan är ju bara hur dom ser ut på... vet tex. 850 lysena, dom är snygga i kartongen, mer skit fula när dom sitter på "/

Det finns inga mer bilder.. Och pris kan inte finnas på nått som inte säljs wink

nu blev jag ledsen sad hoppades ju på att dom skulle finnas, dom kan väl sälja prototyper big_smile

"Drive It Like You Hate It"

1 324 Inlägg
23 oktober 2011
PerssonTheKung skrev:
DiZturbed skrev:
PerssonTheKung skrev:
har någon en länk till där man får upp mer än bara en bild? skulle vilja veta pris osv. dom va faan grymt snygga, frågan är ju bara hur dom ser ut på... vet tex. 850 lysena, dom är snygga i kartongen, mer skit fula när dom sitter på "/

Det finns inga mer bilder.. Och pris kan inte finnas på nått som inte säljs wink

nu blev jag ledsen sad hoppades ju på att dom skulle finnas, dom kan väl sälja prototyper big_smile

Haha.. Dom är nog inget att ha ändå tongue

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 oktober 2011
Swec skrev:
Growe skrev:
Swec skrev:
Tycker de var fula som fan. De borde ha spunnit vidare på att ha 3 ljuskällor i lyktan så som orginal är och diodblinkis ursh

ja det ser jhu såååå jävla illa ut

hatar diodtjaset även tex på deras 850lysen även om jag själv har sånna

dom är dock inte fullt så stora lysen som på 940prototypen

men min plan är att lägga igen diodhålen så man får ett slät lykthus på min 854:A

men dom till 940 kan man bara kasta i papperskorgen något annat kan man inte göra med dom=/
fast det dröjer nog inte förens alla sitter och åker runt med skiten

Men tur är la det. För Orginal Ljuserna är faktiskt väldigt fina om man har nya glas då många är sönderblästrade. blir rätt så 'klarglas' av orginal ändå.

Blir det ju inte ??
Glaset är ju lika mycket räfflat som nytt eller beg..
Sen att det ser fräschare ut är en annan femma smile

C H E V R O L E T <3

729 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
hejsan igen! mitt avgas rör har skramlat för mig ett litet tag nu men har inte kunnat lokalisera vartifrån men idag gjotde jag det och det kom ifrån katten ..... tog ner den och det bara ramlade ut delar så nu undrar jag om jag klarar mig utan katt jag har en varnlig 88 utan lamda ingen 88B + besikningen närmar sig 1 månad kvar !...

562 Inlägg
23 oktober 2011
larsson740Gl skrev:
hejsan igen! mitt avgas rör har skramlat för mig ett litet tag nu men har inte kunnat lokalisera vartifrån men idag gjotde jag det och det kom ifrån katten ..... tog ner den och det bara ramlade ut delar så nu undrar jag om jag klarar mig utan katt jag har en varnlig 88 utan lamda ingen 88B + besikningen närmar sig 1 månad kvar !...

Sålänge katalysatorn sitter där fysiskt är det inga problem.. huruvida den fungerar eller inte är inget som bilrprovningen kollar på 88:orna.. De kollar bara CO på tomgång om jag inte minns helt fel smile

9-5 Aero Sedan -05

Wärmland
943 Inlägg
23 oktober 2011
larsson740Gl skrev:

Tror inte det går, 88orna måste ha katalysator... hmm

Ööööööööööööh.....

36 Inlägg
23 oktober 2011
Låt burken sitta kvar, om den renar eller inte ska inte spela roll då kraven är rätt låga på 88 årsm.
Har jag för mig roll
Senast redigerat av BamseVolvo (23 oktober 2011)

He e int lätt

729 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
men jag måste ha kvar burken ? tänkte dra ett rakt rör istället annars ?

144 Inlägg
23 oktober 2011
larsson740Gl skrev:
men jag måste ha kvar burken ? tänkte dra ett rakt rör istället annars ?

Då blir dom nog griniga tongue

213 Inlägg
23 oktober 2011
Vänta tills efter bes med att dra raka! wink

144 Inlägg
23 oktober 2011
88a (första halvan av året 1988) = ska sitta katalysator på, behöver ej fungera.
88b (andra halvan av året 1988) = ska sitta katalysator på och SKA fungera.

Så är din bil tillverkad efter juni månad 1988 får du rappa på o hitta en fungerande katalysator, annars så låt skiten sitta tills efter besiktningen och drar rakt rör istället smile

729 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
carlssoon skrev:
88a (första halvan av året 1988) = ska sitta katalysator på, behöver ej fungera.

Så är din bil tillverkad efter juni månad 1988 får du rappa på o hitta en fungerande katalysator, annars så låt skiten sitta tills efter besiktningen och drar rakt rör istället smile

I trafik första gången i Sverige: 1987-12-01 ?? så det är ingen fara eller ?

144 Inlägg
23 oktober 2011
larsson740Gl skrev:
carlssoon skrev:

I trafik första gången i Sverige: 1987-12-01 ?? så det är ingen fara eller ?

Borde inte vara några problem då nej. I trafik slutet av 87 brukar innebära att det är 88:ans modell och då troligtvis 88a. Hade jag varit dig hade jag satt tillbaka katalysatorn, sett till att inget avgasläck finns och besiktgat. I värsta fall ger dom dig en tvåa och du får ragga tag på fungerande katt och pröjsa 200 spänn i efterkontroll. smile

213 Inlägg
24 oktober 2011
Vet inte om du hittade några , men kan det varit dessa du sökte ? Var inte så dyra heller..

http://viewitem.eim.ebay.se/2X-35W-12V- … 31113/item

246 Inlägg
24 oktober 2011
Sänkningssats fram tycker jag personligen inte sänker tillräckligt mkt, men det är ju en smaksak. Prova att ta sänkfjädrar, kapa ett varv och sen skiter du i att sätta dit genomslagsgummina fram, då blir den mkt lägre + att du fortfarande får fjädring pga att du inte har några gummi som slår i.

Så länge man inte kör i apstora hålor så håller dämparna tongue

729 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
katten svetslagad (check) ska bara iväg och köpa 2 och 1/2 tum i veckan och bygga på det smile

729 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
2 och en halv tumt monterat och klart ska bara köpa 4 avgasklämmor imon så nu blev det från katt och  dämpare bak undra bara vad besikningen säger hmm

Hopplös
328 Inlägg
29 oktober 2011
larsson740Gl skrev:
2 och en halv tumt monterat och klart ska bara köpa 4 avgasklämmor imon så nu blev det från katt och  dämpare bak undra bara vad besikningen säger hmm

dom säger ingenting, besiktade min gamle gl med 2,5" med en japs som enda ljuddämpning och det var det inge fel på tongue

-->*Persson*<--
287 Inlägg
29 oktober 2011
"vi slår inte ner på avgasljud så länge det inte låter överdrivet mycket" fick jag till svar när jag besikta.

"Drive It Like You Hate It"

Sök