3019
Sök

Vad gör ni med era bilar nu under vintern ??

671 Inlägg
10 januari 2011
Imorgon en dag närmare på Burmontaget på sommarbilen
vinterbilen får bur i sommar.
Shimsar nya egen putsade toppen till vinterbilen och väntar på lashcaps
Väntar på nyportade toppen till sommarbilen
Ska montera i Civincot i vinterbilen när ny topp o botten monterats
Letar 2,5tum 712 tryckplatta till vinterbilen

Smålänning
7 883 Inlägg
10 januari 2011
Ja felsöker brukisen för att lyckas få den igenom bes. och rostlagar 140:in, egentligen inte så mycklet kvar, men jag är för lat mad

Sen ska det bli service gjord på Suzukin, och ev. inköp av en hoj till big_smile

steifan skrev:
..sliter ut den på saltade vägar när den istället borde få lite ny lack på ett par ställen. yikes

Aja-baja wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 januari 2011
Skrapar rutor på bruksjaggan å den andra bara myser i ett varmgarage.

Vintern använder jag till å samla delar sen sker det lite pö om pö under tiden jag använder den roligare så flera ändringar per år smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:
Ja felsöker brukisen för att lyckas få den igenom bes. och rostlagar 140:in, egentligen inte så mycklet kvar, men jag är för lat mad

Sen ska det bli service gjord på Suzukin, och ev. inköp av en hoj till big_smile

steifan skrev:
..sliter ut den på saltade vägar när den istället borde få lite ny lack på ett par ställen. yikes

Aja-baja wink

Du får jobba på Larsson wink Du vill inte hänga i en 2,3L motor i 140 istället wink Tror den skulle må bra av en update big_smile

265 Inlägg
10 januari 2011
jag tycker att man borde införskaffa 48h dygn big_smile
Lalla78 skrev:
Hinner inte med min bil alls som det var tänkt i vinter. Har bara köpt en massa prylar till den som ligger i ett hörn och väntar på att få monteras. Men så är det när man renoverar stugan, jobbar heltid skift, är boxningstränare, är orförande i boxningsklubben, har en dotter som är 18 månader gammal och en sambo som jobbar heltid inom vården så vi jobbar om varandra. Önskar man hade 8 timmar till så man kunde meka med bilen också tongue
Därför har jag funderat på att sälja och köpa en rolig bruksbil istället. Typ en Subaru impreza wrx sti eller en Mitsubishi EVO 6-9

Rise and rise again, until lambs become lions!

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Saabarn_Eric skrev:

JAG ÄR HELT PÅ 48H dygn big_smile livet hade varit betydligt lättare big_smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg
10 januari 2011
Bmw_Bertil skrev:
Saabarn_Eric skrev:

JAG ÄR HELT PÅ 48H dygn big_smile livet hade varit betydligt lättare big_smile

Kan inte mer än hålla med smile

671 Inlägg
10 januari 2011
Saabarn_Eric skrev:
Lalla78 skrev:
Hinner inte med min bil alls som det var tänkt i vinter. Har bara köpt en massa prylar till den som ligger i ett hörn och väntar på att få monteras. Men så är det när man renoverar stugan, jobbar heltid skift, är boxningstränare, är orförande i boxningsklubben, har en dotter som är 18 månader gammal och en sambo som jobbar heltid inom vården så vi jobbar om varandra. Önskar man hade 8 timmar till så man kunde meka med bilen också tongue
Därför har jag funderat på att sälja och köpa en rolig bruksbil istället. Typ en Subaru impreza wrx sti eller en Mitsubishi EVO 6-9

Känner igen det har också tänkt på dessa 2 typer av bilar...
Har en liten pojk och är aktiv inom fiskevård med ett projekt som gått väldigt bra, nu vill forskare från Statens Lantbruktuniversitet/Fiskeriverket studera det. Därtill har jag ett resejobb och 2 projektbilar....
Tjej som också reser i jobbet och så har vi huset, undrar när det där nya garaget ska byggas...
Sedan vill jag iväg o fiska och åka skidor någon gång men det prioriteras ner.

1 482 Inlägg
10 januari 2011
Dom har stått inne i garaget med en 2 meter snövall utanför portarna som jag inte orkat skotta bort för att komma in. Sen är det kallgarage utan uppvärmning.. Nä dom bara står smile

BLT Service
Theracords Music Label

Touch by U
910 Inlägg
10 januari 2011
Jag vinterförvarar undertiden jag putsar upp den och byter IC samt slangar å rör smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

Smålänning
7 883 Inlägg
10 januari 2011
Bmw_Bertil skrev:
twin_cam skrev:

steifan skrev:

Aja-baja wink

Du får jobba på Larsson wink Du vill inte hänga i en 2,3L motor i 140 istället wink Tror den skulle må bra av en update big_smile

Har du en stokad vev till B20 liggande eller? Du menar väll inte att jag ska hänga i en mes-motor med alutopp och överliggande kam eller? wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 926 Inlägg
10 januari 2011
Har precis beställt ett par Angel Eyes. Senare kommer nog sänkningssats/vita blinkers.  smile Dock har jag bara jobb till den 29e så det blir att ligga lågt innan man vet mer..

166 Inlägg
10 januari 2011
lägger om till vinterdäck och kör och väntar på sommarn så man får starta nästa projekt med att lägga om till sommardäck=)

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:
Bmw_Bertil skrev:
twin_cam skrev:

Aja-baja wink

Har du en stokad vev till B20 liggande eller? Du menar väll inte att jag ska hänga i en mes-motor med alutopp och överliggande kam eller? wink

Joo en sådan där med 16v wink Du kanske kan knöla in min vev i din gamla b20 wink haha

731 Inlägg
10 januari 2011
Ända jag gjort med bmwn är väl att montera nya högtalare fram och lacka bromsarna silver. Annars står den och dammar i det varma mysiga garaget. smile

318 Inlägg
10 januari 2011
Breddar wink

904 Inlägg
10 januari 2011
min bara står sprar ihop till mappning å letar efter nån som vill byta koppling på den

AUTOTECH S60 power

4 637 Inlägg
10 januari 2011
Skulle editera men råkade radera. Nej, den är inte av kolfiber. Är Koenigsegg det? Ingen stor koll på dessa...

Nu i vinter: Sladdar. smile
Inget kul att ligga ute i snön och putsa., har inget garage.
Har den påställd, till skillnad från många andra är jag medveten om att jag inte kör någon Koenigsegg, man tar sig fram trots "effekten". smile Och är den fin efter 29 vintrar med 240ins tveksamma rostskydd lär den inte dö för att den används. Finns sämre bilar än denna som tål årtionde efter årtionde med skaplig skötsel.
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 januari 2011)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
10 januari 2011
brukar den precis som vanligt, och svär över att dämparna är aningen hårda på vinterväg som ser ut som en tvättbräda.

tanken är att det ska hinnas med lite småplock i slutet på vintern med lite lack, kjolpaket och takvinge. håller tummarna för att det ska gå vägen.

MVH

446 Inlägg
10 januari 2011
volvo 740: turbokonverterning + lättning och sitta still stolar
nissan primera: brukas
vw bubbla: vilar

smile

Sök