hej! Tänkte att jag skulle försöka få upp putsen på sakerna under huven, sakerna är redan polerade en gång men när jag sysslade med glykol o kylarvatten osv så blev det lite vått på sina ställen så där är ju kalkfläckar.. Försökte idag att ta avfettningsmedel på en trasa o gnugga bort men gick ej, prövade även något som liknar Autosol på ett litet ställe, visst det tog ju bort men det blev ist smårepor.
Någon som har tips på hur man får bort skiten utan att repa? eller man måste vattenslipa det ?
Köp en dremel eller en polertrissa och kör först vanligt medelgrovt polermedel, sen autosol... Du kan ju kolla på någon av mina bilder på motorrumet:) vattenpumpskåpan/skivan kan du ju kolla på:)
Köp en dremel eller en polertrissa och kör först vanligt medelgrovt polermedel, sen autosol... Du kan ju kolla på någon av mina bilder på motorrumet:) vattenpumpskåpan/skivan kan du ju kolla på:)
Jag körde med något som liknade autosol och sen gnuggade jag av det förhand och efter det körde jag med polertrissa. Men det blev liksom smårepor då och blev mindre glans