Så nu har de börjats ordenligt.. buren håller på att upgraderas. insug ska byggas och alla rör för tryck och avgas ska byggas.. helvetes veckan har börjat
Har kört upp bilen till Johnny i sala som e sjukt snäll o hjälper till med detta.. utan honom hade jag aldrig hunnit..
Sen har vi ju Johnnys o hans fars verkstad som har allt och lite till.. underlättar nå sjukt mycket.
imorgon borde vi ha hunnit en bra bit på vägen med buren och borde väl hinna med att göra insuget innan helgen.
De har stått lite still nu i nån vecka o de suger HÅRT !!!
dock så hade berott på att stefan som hjälper till o fixa ordning block o topp och allt runt om kring har haft röven full.. men nu har de vänt o nu är de fart igen.
Nya lagret honas in i stakarna
Blocket planas
Borrning på g
Fräsa spår för pianotråd
Och lite honing på de
Toppen slog sig lite när den svetsades så stefan gjorde ett försök till o hona upp den.. men de sket sig så en kille i etuna fick borra upp den lite
Jocke ville drapera huv o skuff i kolfiber "folie" så jag beställde nya huv lås
inte speciellt svår uppgift men fan så tid de tog att få de bra
Jocke började med o lägga på folien.
Bayrisch kom över o supportaed lite även ted
Börjar väl sätta ihop motorn imorgon och förhoppningsvis så åker den ner i bilen i helgen.
Har en fråga angående spridarna. Du satte dom nästa horisontalt med toppen om jag ser det rätt eller vinklade du in spridarhylsorna in mot toppen sen? Jag håller på att bygga nytt insug och fräste ner spridarhylsorna 35 graders vinkel så att det riktas mot insugsventilen. Spelar det någon större roll egentligen?
Edit: slänger in en bild som förklarar hur jag menar.
Sen vet jag inte om det är ett kinaspjäll du har där? Har hört lite negativt om deras lager att dom bör bytas för laddtrycket vill gärna smita igenom. Kostar 12kr styck för nya då jag borrade och bytte åt en kompis.
Tja visst är de optimalt om man vinklar dom mot ventilen men de spelar igen större roll. De blir bra sug där ändå.
Kan kanske bli lite orolig på tomgång men där Ska man ändå aldrig vara i leka så för mig kvittar det
Angående spjället så kör en polare med sånt på sin Volvo 16v o den bromsade han 900 ur och de funka bra. Jag har inte rivit isär det men kanske får göra de
Ny Dag ny update. Började tillslut att sätta ihop blocket.. hos engson. Slipa in kolvrings gap måste vara de tråkigaste man kan göra. Ruskigt tidskrävande och tråkigt Har även fått lite bilder av Johnny som har snickrat på som fan med svetsen.. Insuget är helt klart Sjukt vad bra.. tack som satan mannen !! Sen var jag förbi Billy på swedol som håll på för fullt att fixa fram alla slangar till soppa systemet.. leveras imorgon lördag.. underbart.. denna Kille är guld värd !!
imorgon åker den i.. Lyckades att bränna min fina styrbox till pumpen.. men grabbarna på mikrokit i västerås löste problemet.. så nu är de fungerande igen