En viss CarpeDiem tyckte jag skulle uppdatera min projekttråd (vafan? Sen när började han intressera sig i äckliga jänkare?
) så här kommer en update!
Avslutades med att lackeringen misslyckades och där fick det stanna. Slipade lite över sommaren 2011 men motivationen var i botten. Men fick lite gjort.
Sedan flyttade jag till Luleå samt så köptes en "ny" bil och det var rätt svårt för mig att hålla på med T-birden när den var 90 mil bort.
Men världens bästa far som man har så fixade han det sista och fick den lackad inför julen 2011.
Sedan spenderades dom få veckorna jag var i Västerås under julen med att våtslipa och polera bilen och sedan fick jag vänta till påsken då jag åkte ner till Västerås igen och började plocka ihop den.
Lite glest med bilder från det men här är någon bild
Montering påsken 2012
Sedan fick jag vänta tills jag flyttade hem till Västerås i början på Juni med att göra klart det sista.
En fälg polerad och klar
Och efter lite jobb vart det väl nå liknande så här
28e Juni vart den besiktad för första gången sen 2001, lagom inför Power Meet.
Hände inte så mycket under sommaren, lite burnouts och lekande som man alltid ska göra när man har en bil samt ljudbygge i Lincolnen.
Hittade mig också en kompis på Power Meet.
Han hade kört hela vägen från Ryssland med sin läckra 88' T-bird och han kommer tillbaka nästa år också (han har redan bokat hotell)
Men men, nu hoppar vi fram lite.
Börjar med att jag läste igenom denna tråd igen och märkte att jag en gång i tråden skrivit att jag absolut inte ska ha överladdning utan sugtrimning is the shit. Håller fortfarande med om att sugtrimning är det grymmaste men kompressor har det iallafall blivit.
I detta fall en Procharger D1 med trekärning intercooler och tydligen kastade säljaren (köpte begagnat) med en Greddy dumpventil också! Bör ha den hemma om 1½-2 veckor.
Sedan införskaffades lite annat inför kompressorn så som dessa:
Aeromotive 13103 bränsletrycks regulator, Autometer bränsletrycks mätare samt laddtrycksmätare, Air/fuel monitor (vettefan vad det heter på svenska) och en mätarhållare för A-stolpen gjort för 1994-1995 Mustang men passar skit bra på min A-stolpe (lite varmluftspistol bara).
Sedan införskaffade jag stolar och bälten eftersom originalstolarna var riktigt skit. Fick hela tiden dammsuga ur massa skumgummi bitar som stolarna "fällde".
Vart ett par OMP TRS stolar samt OMP fyrpunktsbälten
Köpte ett par skenor från Volvo 240 på skroten och dom hade helrätt mått i bredd (37cm) så byggde om infästningarna på dom och detta blev resultatet
Sedan så skrapade jag bort asfaltsmatta ifrån golvet i kupén, totalt 8.5kg vägde det och golvet målades mattsvart.
Mattan i bilen var riktigt tung, funderade länge på om jag skulle skita i att stoppa i den i bilen igen men blir så ghetto utan så min kompis testade med att ta bort all ljudisolering från den. Det blev totalt hiskeliga 10.5kg! Efter det vägde mattan cirka 2-3kg
Sedan åkte stolarna in i bilen med dom nybyggda skenorna
Polaren funktionstestar åtkomligheten för baksätet!
Det får ett underkänt om man inte är otroligt undernärd
och sedan var det dags för batteriet.
Kompressorn kommer att hamna där batteriet är original så det fick flyttas till skuffen. Bra tajming är också att far ska flytta fram batteriet ifrån sin Cobra (tidigare ägare har monterat det bak) så då tog jag bara hans låda!
Lådan på väg ur, tidigare ägare var idiot som hade skruvat fast den med muttrar från undersidan och efter det monterat bensin tanken så den döljde muttrarna...
Så det var lite jobb att få bort den. Tröttnade och kapade bort bultjävlarna bara.
Lite fästen för att få in den i min T-bird. Dom gjordes om lite efter kortet tagits för att den skulle sitta stabilare
Ström kabeln, stoppade senare svart skyddsplast rund den dels för att skydda samt för att dölja den
Lådan på plats, måste bara hitta på något sätt att få ut vajern för shutoff. Ska försöka få något fint hål vid nummerplåten för det
Mmm, Steeda
Drar fram lite strömkabel
Här vart det tomt! Fast... inte länge till
Och en överblick över ett riktigt stökigt garage. Nu några veckor senare efter att bilden tagits har vi faktiskt städat upp så det (nästan) ser civiliserat ut
Update kommer framöver flytande när jag gör något på bilen
Kommer nog vara hyffsat lugnt fram tills jag faktiskt får kompressorn.