3759
Sök

Don't Worry SafeSpeed, fortkörningsförsäkring?

301 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Jag funderar på att skaffa Don'tWorrys fortkörningsförsäkring SafeSpeed, men vet inte än om företaget är seriöst.

Jag har googlat i ett par timmar, och har för få källor för att kunna avgöra om sidan är seriös eller ej. Vet att det finns fler företag, som Autosafe, men hos dem har jag tillräckligt med kött på benen för att kunna döma som oseriösa.

Så, ni som har erfarenhet av någon fortkörningsförsäkring, kan ni berätta om ni fått någon bot betald? Från vilket företag, hur fort körde du och vilken hastighetsbegränsning var det?
Senast redigerat av yalouque (25 januari 2011)

2 982 Inlägg
25 januari 2011
är seriöst företag.
dock ska du veta att den inte gäller om du åker fast för ngt annat i samband med att du åker fast för fortkörning.
ex. fortkörning + paj p-ljuslampa = ingen ersättning..

5 198 Inlägg
25 januari 2011
De betalar säkert böterna men pricken  får du ändå...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 januari 2011
biligaste försäkrikngen man kan hitta är ju att köra lagligt som folk. / vem bryr sig om nån payar äns böter åk fast för samma brott 2-3 gånger till efter de så äre indraget kort iaf så
snacka om dom där företagen tjänar pengar på blåst folk

Supraman
2 300 Inlägg
25 januari 2011
MrEricsson skrev:
biligaste försäkrikngen man kan hitta är ju att köra lagligt som folk. / vem bryr sig om nån payar äns böter åk fast för samma brott 2-3 gånger till efter de så äre indraget kort iaf så

Sant, kör som folk och du behöver inte oroa dig om att åka fast plus att du lär minska dina drivmedelkostnader.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

301 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
MrEricsson skrev:

Har inte sett en hastighetskontroll under mina tre år med körkort. Civilbilar typ två gånger. Jag kommer förmodligen inte köra annorlunda med försäkringen. Så att jag skulle bli stoppad tre gånger på två år (tiden för att körkortet ska ryka) ser jag som mindre troligt.

Köra lagligt som folk? Tillhör det ovanligheterna att köra med moms?
Senast redigerat av yalouque (25 januari 2011)

301 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Rock-Star skrev:
är seriöst företag.
dock ska du veta att den inte gäller om du åker fast för ngt annat i samband med att du åker fast för fortkörning.
ex. fortkörning + paj p-ljuslampa = ingen ersättning..

Yes, jag är fullt medveten om alla restriktioner som gäller. Om man ändå kör för fort, så kan det ju vara skönt att veta att man med mindre sannolikhet kommer att få betala sina böter själv.

301 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Fler utlåtande är välkomna!

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 januari 2011
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök