3268
Sök

Hjälp med luftning av koppling på 525 tds, de jävlas.

.......
2 655 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
#1
har bytt koppling på min 525 tds och hade lös slavcylindern från röret men när jag satte ihop allt igen och skulle lufta så får jag inte upp något tryck förutom längst ner i botten med pedalen hmm, de kommer inge mer luft och fyller på eftersom så de blir tomt i behållaren.

de är inget lekage vid packningen eller så, allt är helt tät, luftar precis som man ska och som jag luftat flera andra bilar med lyckat resultat sad.

någon som har en ide?


så här ser det ut från sidan, tycker de verkar jävligt korkat att ha röret gående i en fyrkant? :S. borde vara bättre om jag byter ut de och dra så som det röda sträcket visar? tänkte de kan ju stanna luft någonstans?.
http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/slavcyl.jpg

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#2
ingen som kan ha en aning?

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#3
tror jag åter igen klassar detta forum som världens sämsta... menar de är 140000 medlemmar och just nu 3600 som är online och x antal fler igår sen kl 23:00 och inte ett svar kan man få, inte ens en fundering eller tips på hur man kan göra för att få ur all luft :S.

42 Inlägg
30 januari 2011
#4
Haha och den inställningen kommer säkert att hjälpa. Det här är ju inte direkt nån mekningstjänst du betalat för eller hur. När någon som kan sånt där ser tråden tror jag gladeligen den hjälper, eller ja efter den där posten kanske inte.

552 Inlägg
30 januari 2011
#5
Hur luftar du? Genom den klassiska pumpa och öppna?

Oftast brukar kopplingar vara svårare att lufta än bromsar tex. På Saabar får man alltid ha behållaren full, ända upp till toppen av påfyllningen. I vissa andra modeller får man köra med tryckluft och pressa ur luften.

Bara en idé...

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#6
Kibil skrev:
Hur luftar du? Genom den klassiska pumpa och öppna?

Oftast brukar kopplingar vara svårare att lufta än bromsar tex. På Saabar får man alltid ha behållaren full, ända upp till toppen av påfyllningen. I vissa andra modeller får man köra med tryckluft och pressa ur luften.

Bara en idé...

luftar ju som de klassiska, har haft en som fyllt på eftersom och hållit koppen helt full hela tiden, har ju haft ett antal olika bmw,er innan som jag luftat kopplingen på och då har de räckt med att pumpa men e34an verkar vara jävligt tjurig hmm.


Sök