3262
Sök

Tagen av fartkamera

5 198 Inlägg
3 februari 2011
#61
martinn skrev:
Samt du lär ju även ansöka om nytt körkortstillstånd när du tar om det sen osv.. satans va du måste sitta i en oskön sits nu sad
Samt att körkortstillståndet är dyrare när man förlorat körkortet.

Grävmaskinist
216 Inlägg
3 februari 2011
#62
Fr0zT skrev:
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det var klockan halv 7 på morgonen och det var inte en enda fotgängare vid skolan då. Så du behöver ju inte säga så när jag ber om råd okej? annars är det självklart jag inte köra så fort när det är dag!
+1
Helt sjukt att dom har det på lördagar och söndagar med, ungarna springer ju ifrån dom ställena så fort dom inte behöver vara där. Håller hastigheten överlag i statsplanerat område men vissa hastighetsbegränsningar vid vissa tider förstår man sig inte på! hmm


466 Inlägg
3 februari 2011
#63
Ojoj här vill man ju höra domen om hur mycket han fick?

Men till TS vill jag säga att det är jäkligt synd att du åkte dit? hmm
Men 30 är ju trots allt 30 hmm

//skane


327 Inlägg
3 februari 2011
#64
Kan man verkligen bli av med körkortet i en fartkamera?

5 198 Inlägg
3 februari 2011
#65
Rs4Danderyd skrev:
Kan man verkligen bli av med körkortet i en fartkamera?
näää inte i kameran

466 Inlägg
3 februari 2011
#66
Rs4Danderyd skrev:
Kan man verkligen bli av med körkortet i en fartkamera?
Ehh ja? tongue

Åker du 40km/h förbi en kamera så är det samma som om dom står och tar dig med laser direkt.

Enda skillnaden är att med en kamera tar det XX antal dagar innan du får brev om saken.

//skane


Fattig student
1 282 Inlägg
3 februari 2011
#67
Jag har en skola rätt över vägen, där är det oftast minsann ungar från 8.00-22.00.. Här är det 30 mellan 08.00-18.00 tror jag, kan ju säga att det är inte många som håller den hastighetsbegränsningen..
Det är inget mord ts har utfört, detta säger jag trots att min hund blev påkörd precis utanför tomten..
Håller med om att det faktiskt finns 30-50 begränsningar av en anledning, håller för det mesta alla 30 sträckor i laglig hastighet.. Slarvar med 50 sträckorna rätt ofta vilket är lika idiotiskt som att dra på på en 30 sträcka..
Polisen har minsann inga skyltar när dom står med kamera bussen i vår kommun iallafall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
3 februari 2011
#68
du kan på några sätt "kanske" klara dig

börja med att byt adress och gör dig oanträffbar för polisen
när du får första pappret kastar du skiten sen blir det ett till sen kanske dom krånglar lite
sen börjar dom försöka hitta dig det är där du måste känna din arbetsgivare bra
och få din morsa och farsa fördetta om du har ungar ihop osv

håller just nu på att jävlas med polisen tog en kamera på 60väg fick hem foto där det stog att jag kört 15km/h för fort klockan 6 på morgonen
rent larvigt att dom ens orkar skicka ut sånt skit
dom har nu skickat ett antal brev dock bor jag ej där jag är skriven
så dom har ringt farsan skickat brev till morsan

ringt mina barns mamma osv tror även dom ringt min chef har dock förvarnat honom vad som skulle eventuellt komma

dom verkar vara väldigt på i början i mitt fall hände detta i början av aug i dec var dom på som f-n
nu har jag inte hört något på ett tag
efter 2år så kommer brottet vara preskiberat och man klarar sig med andra ord
om man har tur

och i ditt fall är det verkligen värt att försöka hålla dig undan
låt dom INTE ens delge dig misstanken

klarar man det över 1år är jag övertygad av att rättsapparaten inte ens hinner ta upp det i domstol och där kan man fucka till allt lite till genom att inte skriva på delgivningen om fortkörningen

och man riskerar inte ett enda skit att göra på detta sättet det värsta som händer är att du får samma straff du endå skulle fått om du samarbetat med dom
fast på detta sättet drar du ut allt och kanske klarar dig

Kör fort så hinner inget hända...

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#69
haha aaa. min pappas kompis hade gjort det. Han hade slängt alla papper. En kväll hade en gubbe från polisen stått utanför hans hus men han hade inte öppnat och polisen kan ju knappast slå in dörren. Sen hade han jobbat över sent varje kväll och det hade funkat ett tag. En kväll hade polisen stått och väntat på honnom vid huset och han blev av med det hahahha ;big_smile  men han åkte ju inte på nått mer än att körkortet blev indraget big_smile

2 982 Inlägg
3 februari 2011
#70
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
ja med förfan... 55 på 30..
vart (skola) går ts syskon ?
kom så åker vi alla dit och kör 55..

hoppas ts förstår att 30sträckor är heliga.. 50 och uppåt bajsar jag på


Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
3 februari 2011
#71
Fr0zT skrev:
haha aaa. min pappas kompis hade gjort det. Han hade slängt alla papper. En kväll hade en gubbe från polisen stått utanför hans hus men han hade inte öppnat och polisen kan ju knappast slå in dörren. Sen hade han jobbat över sent varje kväll och det hade funkat ett tag. En kväll hade polisen stått och väntat på honnom vid huset och han blev av med det hahahha ;big_smile  men han åkte ju inte på nått mer än att körkortet blev indraget big_smile
det är derför man gör sig oanträffbar

jag har fördelen att aldrig varit skriven där jag bor nu
och derför är det skitsvårt för polisen att hitta mig
dessutom jobbar jag självständigt
och jag är aldrig på "jobbet" eftersom jag arbetar självständigt kan inte ens chefen svara på vart jag är vid vissa tider

sen får vi se hur länge det håller
dom kan få tag på mig i morgon
men det är inte straffbart så mig kvittar det

kan jag spara 2000kr så försöker jag smile

Kör fort så hinner inget hända...

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#72
Men tar upp det till rättegång och sitter och gråter där så ger dom mig en andra chans. Skämt å sido, Bara att vänta och se vad som händer. Har ju lärt mig en läxa ialla fall. Orkar dock inte betala för ett nytt körkort men får ju såklart skylla mig själv!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 februari 2011
#73
Growe skrev:
du kan på några sätt "kanske" klara dig

börja med att byt adress och gör dig oanträffbar för polisen
när du får första pappret kastar du skiten sen blir det ett till sen kanske dom krånglar lite
sen börjar dom försöka hitta dig det är där du måste känna din arbetsgivare bra
och få din morsa och farsa fördetta om du har ungar ihop osv

håller just nu på att jävlas med polisen tog en kamera på 60väg fick hem foto där det stog att jag kört 15km/h för fort klockan 6 på morgonen
rent larvigt att dom ens orkar skicka ut sånt skit
dom har nu skickat ett antal brev dock bor jag ej där jag är skriven
så dom har ringt farsan skickat brev till morsan

ringt mina barns mamma osv tror även dom ringt min chef har dock förvarnat honom vad som skulle eventuellt komma

dom verkar vara väldigt på i början i mitt fall hände detta i början av aug i dec var dom på som f-n
nu har jag inte hört något på ett tag
efter 2år så kommer brottet vara preskiberat och man klarar sig med andra ord
om man har tur

och i ditt fall är det verkligen värt att försöka hålla dig undan
låt dom INTE ens delge dig misstanken

klarar man det över 1år är jag övertygad av att rättsapparaten inte ens hinner ta upp det i domstol och där kan man fucka till allt lite till genom att inte skriva på delgivningen om fortkörningen

och man riskerar inte ett enda skit att göra på detta sättet det värsta som händer är att du får samma straff du endå skulle fått om du samarbetat med dom
fast på detta sättet drar du ut allt och kanske klarar dig
Nästan helt riktigt, dom kan dock stövla in på arbetsplatsen när du minst anar det och tyvärr spelar det ingen roll att du inte skriver på om delgivningsmannen känner igen dig (Körkorts eller passregistret) och bara lämnar papperna, då anses du som delgiven.

Autotech

45 Inlägg
3 februari 2011
#74
blev tagen i 138 på 80 väg.fick tre brev om att jag skulle yttra mig i ärendet,men ignorera det hela.efter fjärde brevet så nekade jag iaf o skickade in det.en månad senare blev det telefon förhör,drog nån vals om att det var en polare som lånat bilen och att jag hade varit på annat håll i landet bla bla bla,damen tackar för sig och ska lägga fram det för en åklagare. tiden går och tillslut kommer det ett brev om att åtalet är nerlagt på grund av bristande bevis.
så neka ska man göra så lange man bara kan.
man såg tydligt på kortet att det var jag men eftersom jag hade keps och stora solbrillor
så valde dom väl att lägga ner


Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
3 februari 2011
#75
Busgrabb skrev:
Growe skrev:
du kan på några sätt "kanske" klara dig

börja med att byt adress och gör dig oanträffbar för polisen
när du får första pappret kastar du skiten sen blir det ett till sen kanske dom krånglar lite
sen börjar dom försöka hitta dig det är där du måste känna din arbetsgivare bra
och få din morsa och farsa fördetta om du har ungar ihop osv

håller just nu på att jävlas med polisen tog en kamera på 60väg fick hem foto där det stog att jag kört 15km/h för fort klockan 6 på morgonen
rent larvigt att dom ens orkar skicka ut sånt skit
dom har nu skickat ett antal brev dock bor jag ej där jag är skriven
så dom har ringt farsan skickat brev till morsan

ringt mina barns mamma osv tror även dom ringt min chef har dock förvarnat honom vad som skulle eventuellt komma

dom verkar vara väldigt på i början i mitt fall hände detta i början av aug i dec var dom på som f-n
nu har jag inte hört något på ett tag
efter 2år så kommer brottet vara preskiberat och man klarar sig med andra ord
om man har tur

och i ditt fall är det verkligen värt att försöka hålla dig undan
låt dom INTE ens delge dig misstanken

klarar man det över 1år är jag övertygad av att rättsapparaten inte ens hinner ta upp det i domstol och där kan man fucka till allt lite till genom att inte skriva på delgivningen om fortkörningen

och man riskerar inte ett enda skit att göra på detta sättet det värsta som händer är att du får samma straff du endå skulle fått om du samarbetat med dom
fast på detta sättet drar du ut allt och kanske klarar dig
Nästan helt riktigt, dom kan dock stövla in på arbetsplatsen när du minst anar det och tyvärr spelar det ingen roll att du inte skriver på om delgivningsmannen känner igen dig (Körkorts eller passregistret) och bara lämnar papperna, då anses du som delgiven.
haha dom får nog jobba på om dom ska stövla in på min arbetsplats smile
eftersom jag kör runt hela dagarna och bara jag som vet vilka tider jag är på vissa ställen smile

inte ens chefen vet vart jag är
och tror nog han förvarnar mig ifall att dom frågar honom för mycket och han har inga skyldigheter att berätta vart jag är

vet hur en delgivning går till och det kräver åtminstånde att man fysiskt ser något ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

723 Inlägg
3 februari 2011
#76
Fr0zT skrev:
aaa. känns ju sådär för att ha kört i 25 km för fort. Men kommer överklaga det till domstol. Det sa han på transportstyrelsen, det var min enda chans att klara mig.
Ja det fungerar nästan alltid, överklaga och sedan får du vänta och se brukar ta ett halvår innan dem tar tag i det för dem har så mycket att göra och oftast blir det inget utav det. Om det blir något kommer du få betala mer än bara böter men om du kan dra på det tills din prövotid är över så är det ju jättebra.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
3 februari 2011
#77
Håller alltid 30, roligast är de som är 2cm bakom, särskillt någon taxi som vill stressa, men det skiter jag i. DÅ kör jag hällre ännu långsammare ca 28 km/h tongue
Sen när 50 skylten kommer så trycker man gasen i botten till 50 big_smile
Senast redigerat av FordRSC (3 februari 2011)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2011
#78
FordRSC skrev:
Håller alltid 30, roligast är de som är 2cm bakom, särskillt någon taxi som vill stressa, men det skiter jag i. DÅ kör jag hällre ännu långsammare ca 28 km/h tongue
Sen när 50 skylten kommer så trycker man gasen i botten till 50 big_smile
Haha, ännu roligare hade det varit om man hade haft en riktigt skitig diesel lol


Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 februari 2011
#79
Glimbrink skrev:
Fr0zT skrev:
aaa. känns ju sådär för att ha kört i 25 km för fort. Men kommer överklaga det till domstol. Det sa han på transportstyrelsen, det var min enda chans att klara mig.
Ja det fungerar nästan alltid, överklaga och sedan får du vänta och se brukar ta ett halvår innan dem tar tag i det för dem har så mycket att göra och oftast blir det inget utav det. Om det blir något kommer du få betala mer än bara böter men om du kan dra på det tills din prövotid är över så är det ju jättebra.
Nej du får aldrig betala mer än den ursprungliga boten, resten står staten för smile
Så dom futtiga pengarna dom få in från boten har kostat MÅNGA gånger mer då.

Autotech

2 337 Inlägg
3 februari 2011
#80
Busgrabb skrev:
Glimbrink skrev:
Fr0zT skrev:
aaa. känns ju sådär för att ha kört i 25 km för fort. Men kommer överklaga det till domstol. Det sa han på transportstyrelsen, det var min enda chans att klara mig.
Ja det fungerar nästan alltid, överklaga och sedan får du vänta och se brukar ta ett halvår innan dem tar tag i det för dem har så mycket att göra och oftast blir det inget utav det. Om det blir något kommer du få betala mer än bara böter men om du kan dra på det tills din prövotid är över så är det ju jättebra.
Nej du får aldrig betala mer än den ursprungliga boten, resten står staten för smile
Så dom futtiga pengarna dom få in från boten har kostat MÅNGA gånger mer då.
Staten, d.v.s. skattebetalarna, d.v.s. du och jag. Jag ser gärna att mina skattepengar går till något vettigare än att driva processer mot idioter som inte kan ta konsekvenserna av sitt eget handlande.


Sök