Hasselhoff666 skrev:
Hej.
Har skrivit i det tidigare forumet angående att jag hade bekymer med bilen o äntligen har jag fått allt o lira med hjälp från forumet o den har stabilt 0.65-0.75 i laddtryck o startar väldigt lätt.
De jag har monterat nyligen är 2.5 från org katten o bak för jag tänkte ändå chipa boxen så tyckte det va nödvändigt så det inte skulle bli för mycke modstånd o även sen tidigare hade jag ett insatts filter gren staff eller vad det heter.
Bilen fungerar kanon furutom att just att jag saknade chip så jag köpte en data box av en kille här på forumet med bsr steg 3 chip i som han hade haft i sin volvo 855 t5a 96a, min är en 94a aut.
Monterade boxen o bilen tänder till men sen står man bara o matar på starten, höl på ett tag o tändning av o veva o tändnig av o veva, den hostar till som att den vill men vill värkligen inte.
Monterade i org boxen o startar på ett kick men bolmar satan avgaser så det värkar som bsr boxen matar på soppan men stänger av tändningen efter motorn gått något varv, vad kan detta bero på ?
Org boxen heter 0 261 203 073 ( 074 )
Chipade boxen heter 0 261 203 852
Har även en box hemma liggandes från en T5a MAN med box nr 0261 200 549, den går starta med men lampan i instrumentet med en pil blinkar då o spärrar växelådan på 4an tror jag, den går halv tungt upp till 130km/h sen börjar det bli lite fart på bilen.
Vad jag läst mig till så ska den nya boxen okså fungera på AUT & MAN o även min org box fungerar på AUT & MAN.
Det har vart samma motor i hans som min, B5234T, har för mig det ska vara samma tändystem i hans som min okså eller har dom gjort någon ändring mellan 94 till 96 ?
Ända skildnaden jag kan komma på mellan dessa system är att diagnos utaget på min har det bakom höger strålkastare o på 96an har man det inne i kupen har jag för mig, kan detta invärka ?
Kollade på denna sidan
http://www.turbo-tuner.co.uk/ttusb-compatible.htm o kollar man på min box så värkar det som man ska kunna använda den boxen jag köpt, beroende hur man läser listan, men frågan är varför det inte fungerar ?