2486
Sök

Kopplingsschema re-Q5 i Saab 9-3SS -05, hjälp och funderingar

29 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#1
Behöver hjälp med att kolla om jag tänkt rätt och kanske komma med förslag på vad som kan göras bättre osv.

Jag har en 9-3SS -05 med AS3 som jag bestämt mig för att uppgradera ljudet i.

Det jag ska använda är:
JBL GTO6583c - länk.
Zachry R490 - länk.
DLS 960 - länk.
re-Q5 - länk.

Har ritat upp ett kopplingsschema hur jag har tänkt att det ska se ut.

Och jag har tänkt det så att jag tar ström och remote till re-Q5 från AMP1 (Använder sig AMP1 av remote och vart hittar man den i så fall?).

Tar signal från ICM (eller EHU?) som går till mellanregister och diskant via tex strömtjuv eller lödning. På så vis borde jag få med blinkersljud osv, rätta mig någon om jag är ute och cyklar.

Signalen från AMP1 är jag lite osäker på om jag ska koppla in på subingången i re-Q5 eller om jag ska ta någon av dom bakre kontakterna istället. Förslag?


Så om det är någon som förstår sig på mitt schema och mina frågor och funderingar så skriv gärna.
Är lite osäker på en sak till, framsystemet är på 2 Ohm och 6x9" i bak är på 4 Ohm. Kan slutsteget driva dom utan problem?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 februari 2011
#2
AMP1 använder sig inte av remote utan får sin påslagssignal via fiberkabeln. Dom två högtalarna på sidorna av instrumentbrädan är dom enda som avger blinkersljud men samtidigt så är dom delade vid 120Hz, så ifall du tar signal från dom så får du inte riktigt fullregister. Dörrhögtalarna brukar jag annars rekommendera att man tar signal ifrån, men då tappar man blinkers och varningsljuden.

Eftersom slutsteget är stabilt ner till 2Ohm så är det inga problem att driva högtalarna på det då du kopplar en kanal per högtalare (varje sida av framsystemet får såklart dela på en kanal).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

29 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#3
Men om jag tar signal från högtalarna i instrumentbrädan så borde väl re-Q5:en ta hand om signalen så då borde jag få ljudet från blinkersen till alla högtalare. Eller är jag helt ute och cyklar? Kanske bäst att skippa blinkersljudet och varningsljuden helt och hållet.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 februari 2011
#4
Med tanke på hur mångai ngångar det finns på den där så borde du ju kunna ansluta både högtalarna på brädan, dom i dörrarna samt basarna i hatthyllan för att på så sätt få ut fullregistersignal samt blinkers och varningsljud.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök