Jag har problem med mitt insprut då huvudsoppadirigerarprylen läcker som ett as.. Tänkte bara fråga vad som krävs för att byta till förgasare? Har en förgasarmotor hemma med rostiga ventiler. I bilen sitter en b23e och jag har en b23a stående med 530topp..
Vad och var läcker det bensin? Lättaste är ju så klart att få ordning på befintligt system. Man tappar ju dessutom värdefulla hk genom att konvertera till förgasare.
Vad och var läcker det bensin? Lättaste är ju så klart att få ordning på befintligt system. Man tappar ju dessutom värdefulla hk genom att konvertera till förgasare.
Det är en a-traktor så hk struntar jag i Den läcker ju från delningen som sitter på luftmätaren.. Har börjat tröttna på mitt krånglande insprut:(
Den heter bränslemängsmätare.. Problemet vet jag vad det är.. Grejen är att jag tror jag behöver byta den då membanet i mitten är skadat.. Så helst vill jag bara veta vad som behöver göras vid ett byte då jag har allt hemma:)
Att få tag på en fungerande/tät bränslefördelare lär ju inte vara några problem för dom finns i överflöd känns det som. Alternativet är ju som du skrev att kasta på en knasare istället.
*Demontera allt som har med insprutningen att göra. *Montera förgasare och mekanisk bränslepump. *Demontera pumparna och filter till sprutet. *Byt topp alternativt låt spridarna sitta kvar i befintlig. *Byt gaswire. *Montera chokewire.
Är rätt trött nu så jag kan ev ha missat nån detalj, men i det stora hela är det detta som gäller.
Att få tag på en fungerande/tät bränslefördelare lär ju inte vara några problem för dom finns i överflöd känns det som. Alternativet är ju som du skrev att kasta på en knasare istället.
*Demontera allt som har med insprutningen att göra. *Montera förgasare och mekanisk bränslepump. *Demontera pumparna och filter till sprutet. *Byt topp alternativt låt spridarna sitta kvar i befintlig. *Byt gaswire. *Montera chokewire.
Är rätt trött nu så jag kan ev ha missat nån detalj, men i det stora hela är det detta som gäller.
Ok:) Kan man låta tankpumpen sitta kvar och bara ta bort det som sitter i mitten under bilen? Mvh
Om du har kvar tankpumpen kan du skippa pumpen på motorn och köra med bränsletryckregulator istället. Om du ska köra med mekanisk pump så bör du plocka bort tankpumpen.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Om du har kvar tankpumpen kan du skippa pumpen på motorn och köra med bränsletryckregulator istället. Om du ska köra med mekanisk pump så bör du plocka bort tankpumpen.
Så om jag har fattat rätt nu så kan ska jag ta bort pumpen under bilen,låta tankpumpen sitta kvar, skita i mekaniska pumpen på motorn och koppla tryckregulatorn som sitter under bilen till tankpumpen om den nu inte redan är det, så ska de funka, är det rätt?
Tror faktiskt inte att förpumpen i tanken är kraftig nog att mata soppan ändå fram, den har ju som enda uppgift i vanliga fall att förse primärpumpen med soppa då denna inte är sugande utan endast tryckande. Låt förpumpen sitta kvar men montera mekanisk pump också i så fall.
Tror faktiskt inte att förpumpen i tanken är kraftig nog att mata soppan ändå fram, den har ju som enda uppgift i vanliga fall att förse primärpumpen med soppa då denna inte är sugande utan endast tryckande. Låt förpumpen sitta kvar men montera mekanisk pump också i så fall.
Och det blir inte för högt tryck med både förpump och mekanisk pump?smile
Tror faktiskt inte att förpumpen i tanken är kraftig nog att mata soppan ändå fram, den har ju som enda uppgift i vanliga fall att förse primärpumpen med soppa då denna inte är sugande utan endast tryckande. Låt förpumpen sitta kvar men montera mekanisk pump också i så fall.
Och det blir inte för högt tryck med både förpump och mekanisk pump?smile
Förpumpen bygger inte upp nåt vidare tryck, så jag anser inte detta ska skapa några problem.
bra:) Tack för hjälpen, är de några värmegrejer eller nått till insuget som är viktigt o koppla in.. såg att vattenkylningen gick där igenom på vissa årsmodeller
Jag tror att det finns en risk att förpumpen har lite för högt tryck, men det är väl bara att testa. Men att köra mekanisk också är nog onödigt. Men som sagt det är bara att prova.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...