Waahlvik skrev:
Fellow skrev:
Kristian_V skrev:
I slutändan är det i våra plånböcker det kommer kännas, i form av ökade reparations kostnader.
Vilket staten tjänar ändå mera pengar på!!!
Samt ökade kostnader pga högre förbrukning!
oj va mycke högre förbrukning.. vi pratar om 2-5cl/mil
Ja vad fan är det o bråka om?
Om du kör 2000mil om året och det drar 5cl mer, då blir det
100 LITER MER !Med ett soppa pris på nästan 15kr/litern så blir det 1500kr mera per år i tanken.
Jag vet inte hur din värld ser ut, men 1500:- för mig... Jag skulle mycket hellre spendera dem på krogen eller köpa nått trevlig. Man kan få ganska mycket för 1500:-
Detta enbart i ökad förbrukning ?
Lägg till extra framtida verkstadsbesök för torra gummi detaljer och det drar fort iväg...
Inget stort problenm om man har råd att köra ny bil, men eftersom bilar inte skrotas efter tre år, så blir ju någon tvungen att köra några år till med den, och när bilen åldras, kommer också etanolens skadligare effekter fram.
Det blir också tätare intervall på olje byten om man kör med sprit, Där sringer det en tusenlapp eller två till per år. (Om man byter själv!)