3825
Sök

Saab 9000 V6 köpråd

44 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Tjena!

Har fått erbjudande om att köpa en saab 9000 med 170hk V6a tror jag det va, enda problemet med bilen är att ibland tänds lampan för växellådan och bilen blir slö vid gaspådrag. Om man stannar och stänger av motorn kan man starta och kraften kommer tillbaka direkt, Har ni några tips om va det kan bero på?

Dyrt eller en skitsak man lätt kan fixa? tacksam för snabba svar!

Rubriken redigerad // moderator
Läs rubriksanvisningarna innan du skapar en ny tråd i forumet.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 februari 2011
9000 Griffins V6a ska vara ett rent skit enligt dom flesta jag snackat med, tom folk som jobbar på saab säger det tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 februari 2011
TBOC_Razor skrev:
9000 Griffins V6a ska vara ett rent skit enligt dom flesta jag snackat med, tom folk som jobbar på saab säger det tongue

hört detsamma tyvärr hmm

C H E V R O L E T <3

44 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
900 va det tydligen men det gör ingen skillnad kanske? Nån som vet om och i så fall hur man kan fixa det?

44 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Tydligen har problemet försvunnit när olja och filter har bytts men återkommit efter ett tag igen.

44 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Ingen som har några tips?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2011
Dif skrev:
Ingen som har några tips?

Det bästa du kommer få är nog detta:

Glöm denna bilen och köp en annan.

Funderar du ändå på att köpa den så behövs det mer info, är det motorn eller lådan som det antas vara strul med ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 februari 2011
Går bilen ned i limp home, har den antispinn?

Rock'n Roll

44 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Limp home vet jag inte vad det är, kan du förklara lite närmare vad det är och hur man kan fixa det? Som du märker är min kunskap noll!
Senast redigerat av Dif (23 februari 2011)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 februari 2011
Dif skrev:
Limp home vet jag inte vad det är, kan du förklara lite närmare vad det är och hur man kan fixa det? Som du märker är min kunskap noll!

Limp home är när motorn inte mycket mer än går för att kunna få hem bilen för egen maskin pga fel i styrsystem el likn (på min blir tomgång och acceleration i det närmaste obefintlig).

Har bilen antispinn (tcs) är det mycket möjligt att det är den som spökar (om det är samma system som på 9000)

Rock'n Roll

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
23 februari 2011
Dif skrev:

Har du noll i kunskap ska du skita i denna bil och köpa en annan. Annars kommer du att försörja din lokala verkstad länge...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök