4380
Sök

Vad fyller Banjobult för funktion

151 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Tänkte bara kolla vad banjobulten fyller för funktion.. Är ju en bullt med ett litet hål i...

Händer ågot om hålet i bulten är för stort?

Reglerer hålet någon form att tryck eller så?

Vad är syftet med dom?

Skall hålet sitta åt något speciellt håll eller är det bara skruva in den?

Tacksam för svar.
Skall byta banjobulten på toppen nämligen då hålet på den är ovalt.

42 Inlägg
23 februari 2011
Det beror på vad bulten används till.

Bulten är först o främst ihålig som du säger , sen på sidorna av bulten där den inte är gängad så har du ett par hål, det är dessa hål som bestämmer flödet genom bulten.

Syftet med banjobultar är att fästa slangar mot passager genom solidt material (motorblock tex) där det är viktigt att slangen inte kan röra sig, har högt tryck eller där man behöver en 90graders böj på slangen.

Hålet/-en på sidorna av bulten ska inte spela någon roll hur dom sitter , men jag försöker få dom att stämma med slangens överföringshål.

OM hålet är ovalt i din bult så kanske du ska undersöka om det inte är designat att vara så, har sett ett par bultar med ovala hål.

Nu kan jag ha fel på detta också då jag inte är någon expert på ämnet smile

151 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
okok... det sitter inget i hålet dock men det är ovalt. Bulten jag fick från mitsubischi är rund.
Hur kan hålet blivit ovalt? Sitter ju som sagt inget i den. O den är ju inte inne i blocket ens utan utanför... mysko.

151 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Fel av mig.. oljeslangen till turbon sitter ju där....
Men om jag tar ut bulten. Är det bara skruva i den igen..? Måste jag ta bort oljetrycksslangen innan jag skruvar ur bulten eller är det bara ta nyckeln o skruva loss den..? Hur fan sitter det..?
Några tankar..?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 februari 2011
ARPAnet skrev:
Fel av mig.. oljeslangen till turbon sitter ju där....
Men om jag tar ut bulten. Är det bara skruva i den igen..? Måste jag ta bort oljetrycksslangen innan jag skruvar ur bulten eller är det bara ta nyckeln o skruva loss den..? Hur fan sitter det..?
Några tankar..?

kläm ihop oljeslangen med en klämma sen skruva ut den som vanligt.

C H E V R O L E T <3

Sök