3765
Sök

Bästa sättet att trimma en pinto utan överladdning?

25 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
tjena, nu är det dags att börja bygga på årets busbil, kommer använda mig av en pinto men funderar på vilka saker man får ut mest av. portning och solex 45or är redan klart men sen då? är sugen på lite mera så några riktigt bra tips skulle vara guld värt! mvh tetrapak

2 024 Inlägg
23 februari 2011
byt till trimkam, det är nästan a och o på denna motor.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

500 Inlägg
23 februari 2011
Hur mycket får det kosta och hur mycket effekt vill du få ut?

979 Inlägg
23 februari 2011
om du redan har portning & 45: or så varför inte lätta svänghjulet samt köpa en kamm till den? då borde du ha en riktigt rolig bil. Såg förresten på fmcs.nu att ngn sålde en extraktor för 1000:- passa på och köp säger jag bara=)

Hpc

25 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
ja just ja kam har jag glömt smile   hur mycket det får kosta är väl inte allt för mycket cirkus 5tusen kanske smile  vart kan man köpa kam? och vad ska man ha för kam? är det samma svänghjul på pinton och dohc'en?  extraktor skulle kanske finnas hemma annars byggs det ett smile  effekt mestigt så ska det gå att åka på fullt ställ med diffad axel med isdäck på sjön smile mvh

Ford fantast
1 607 Inlägg
23 februari 2011
burtonpower.com finns allt till fordmotorer smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

25 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Fiesta_Racing skrev:

jo jag vet men tänkte här i Sverige wink hittade en sida som hette folkraceshop.se och där hade dom kamaxlar till pinton big_smile inte så dyr heller smile

979 Inlägg
24 februari 2011
TetraPak skrev:
Fiesta_Racing skrev:

jo jag vet men tänkte här i Sverige wink hittade en sida som hette folkraceshop.se och där hade dom kamaxlar till pinton big_smile inte så dyr heller smile

kolla med enem.se. Dom slipar om den beffintliga kammen annars för en struntsumma.
3000:- kostar de till dohc motorn men eftersom du bara har en kam så räkna halva priset=) sen svänghjulet är inte samma vad ja har förstått det som.

Hpc

500 Inlägg
24 februari 2011
Som folk säger är väl nästa steg en värre kam och extraktorgrenrör. Ger väl 5-10hk till.

5 111 Inlägg
24 februari 2011
Såvitt jag fattat det så har Pinton ett rätt kasst grenrör så extraktor är A och O...men ska inte svära till 100% på att det stämmer.

Sök