4422
Sök

Volvo 240 går bara på chok, och då på fullvarv hjälper ej ställa om nålar, HJÄLP!

69 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Tjaa, har bytt från insprut till förgasare på min volvo 240, har tagit bort pumpar och sånt till insprut och förgasaren får bensin som den ska. Förgasaren har jag ingen aning om hur den har gått innan den sattes i min bil, men den är i väldigt fint skick. Bytte alla packningar i samband med bytet.
Probelmet är nu att bilen bara startar på chok(startar dock lätt med chok i) så fort man släpper på choken så dör bilen och den går bara på fullvarv, har försökt skruva på inställningsskruvar utan resultat. Snälla hjälp mig någon!!!

Mvh Terge!

21 761 Inlägg
2 mars 2011
Dör motorn även om du bara skjuter in choken litegrann eller är det bara om du skjuter in choken helt?
Gäller det kall motor eller även varm?

69 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Så fort man pillar lite på choken bara, gäller både kall o varm motor.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 mars 2011
Felbestyckad? Tjuvluft låter ju som det troliga annars. Förgasare kan vara jävligt luriga.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

871 Inlägg
2 mars 2011
haru orginalpumpen till förgasaren ? va haru monterat ? B23/b230 A/K ?

69 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Hittat felet:D Den drog tjuvluft som fan pga.... Jag hade glömt plugga hhålet där röret från grenröret annars sitter, nu går hon klockrent:)

69 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
terge skrev:
Hittat felet:D Den drog tjuvluft som fan pga.... Jag hade glömt plugga hhålet där röret från grenröret annars sitter, nu går hon klockrent:)

Menar värmeröret som ger vrme mot isproppar etc:)

871 Inlägg
2 mars 2011
terge skrev:

EGR med andra ord :p

69 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Haha, känner mig lite kass;) Menmen man måste göra misstag för o lära sig nått:D

Sök