3892
Sök

Rådgivning för indraget körkort

148 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Hej.
Tänkte se om någon av er har blivit av med körkortet och överklagat.
Då jag vill gärna veta om det är någon idé att försöka lägga någon energi på det.

Körde 34km/h över hastighetsbegränsningen som var 70.
som jag förstått när jag läst på internet så hade jag kört 5km/h saktare så hade jag fått behålla mitt körkort.

Kan även berätta då jag behöver mitt körkort nästa månad då jag troligen börja jobbar.
Kommer behöva det på jobbet. (Dock kan man klara sig utan) även kunna köra sonen till dagiset.
som han går på i färjestaden och jag bor i kalmar. utan mitt körkort kan jag inte komma till jobbet.
eller kan, kan jag alltid men inte i rätt tid.
+ att jag går på prövotiden så måste annars ta om körkortet.

Tro ni att man kan ha någon chans får tillbaka det utan att ta om det?

//Marcus

957 Inlägg
4 mars 2011
hade du kört 5km/h saktar hade du fåt behåla den  men  just nu tanke på att du har prövotid och den blev indragen  vet ajg  inte .Kan ite  svara  helt 100% men ajg tror attt du måste  ta om kortet.Hur klockar de dej?  laser elelr  fartkamera?

148 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
BadBoy89 skrev:
hade du kört 5km/h saktar hade du fåt behåla den  men  just nu tanke på att du har prövotid och den blev indragen  vet ajg  inte .Kan ite  svara  helt 100% men ajg tror attt du måste  ta om kortet.Hur klockar de dej?  laser elelr  fartkamera?

Okej. Tanke på jag måste mer eller mindre ha det inom mitt nya yrke. pratat med chefen och dom är även villiga att skriva på att jag är behov av körkort på jobbet. kan detta kanske underlätta att jag kan få tillbaka det..

Dom klockade mig med laser smile

679 Inlägg
4 mars 2011
Rexli skrev:
BadBoy89 skrev:

Okej. Tanke på jag måste mer eller mindre ha det inom mitt nya yrke. pratat med chefen och dom är även villiga att skriva på att jag är behov av körkort på jobbet. kan detta kanske underlätta att jag kan få tillbaka det..

Tog dom dig med lasern är det bara att ta om kortet
Senast redigerat av Bompeman (4 mars 2011)

148 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Bompeman skrev:
Rexli skrev:
BadBoy89 skrev:

Tog dom dig med lasern är det bara att ta om kortet

Fan vad jobb.
Vet ni när man kan ansöka om körkort tillstånd.
kan jag göra det nu. eller måste jag vänta 2månader?

SKÅNING
1 215 Inlägg
4 mars 2011
du kan söka först 2 månader innan spärrtiden (den tid som körkortet skulle varit indraget/innan du får ta om det) går ut

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

148 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
B20B230f skrev:
du kan söka först 2 månader innan spärrtiden (den tid som körkortet skulle varit indraget/innan du får ta om det) går ut

Okej tackar jag för smile

5 198 Inlägg
4 mars 2011
notera att det blir dyrt,,, bara körkortstillståndet är mycket dyrare när man förlorat kortet,,, + uppskrivning och uppkörning + bilhyra,sen tillkommer också riskutbildningarna.

http://www.korkortsportalen.se/Avgifter/
Senast redigerat av gamlingen (4 mars 2011)

Sök