Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?
Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut? Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.
Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?
Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut? Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.
/Oskar
1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)
Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?
Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut? Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.
/Oskar
1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)
ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok
J-spec supran har 280 hk, hans bil väger 1370 kg man kan få ha 15kw/100 kilo alltså får han ha 281hk sen går det att vikta upp bilen till regbesiktning också.
Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?
Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut? Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.
/Oskar
1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)
ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok
J-spec supran har 280 hk, hans bil väger 1370 kg man kan få ha 15kw/100 kilo alltså får han ha 281hk sen går det att vikta upp bilen till regbesiktning också.
aha.. trodde alla supror hade 330hk & 330hk blir runt vikten jag nämnde..