Jag håller på att bygga en ban/driftingbil av min BMW e30. Vill hålla projektet så rullande som det går. Då jag inte vill att det ska bli ståendes. Enjoy!
I helgen har jag fått hjälp att svetsa fjäderben. Tack Burken för hjälpen.
Så nu har ja monterat mitt coiloverkitt fram och racefjädrar bak. Körde från Linköping till Stockholm nu i eftermiddags o bilen ligger som ett strykjärn på vägen.
Gött ! !
Limmat fast coiloverröret
I med Koni dämparen
På med kopparpasta. Viktigt !
Ihop monterade
På Bilen
Hjulvinklar
Nytt VS Gammalt skydd för bensinreturen
Bak dämpare me Millway toplager
Monterat
Ska nog åka på Sviestad 16/5 Är sjukt spännande o se hur bilen uppförsig nu !
Idag har jag varit på Sviestad o kört. Blev tyvärr bara 15 varv så de visade sig att min kylare läcker. En tunn liten stråle rakt ut igenom grillen. Inte alls särskillt roligt.
Så nu säker jag efter en kylare som passar e30 gärna större än orginal och inte allt för mycke moddande för att få dit
Har tyvärr inga bilder på de men bjuder på 2 st idolbiler från depon.
Behöver spacers för att få på r-däcken fram. Hartage fälgarna har e24 och de tar i coiloverserna
Det som behövs göras är: • Ny kylare (tänkte beställa från Schmiedmann) • Nya Motorfästen (tänkte skaffa delrin) • Nya Växellådsfästen (eftersom ja ändå måste byta motorfästen. Blir nog delrin) • 2st nya R-däck. • Få dit en dörrsträva på buren på var sida. • Måla insidan. (vit) • Nya dörrsidor och täcksidor bak. (alu) • Lacka M-Tech II vingen (ev, rolla matt svart) • Lacka backspeglar (svart)
De är iaf vad jag kommer på nu. Låter kanske inte mycke. Men ja hinner kanske bara mecka med bilen 1 eller 2 helger innan semestern. Och då har en knapp vecka på mig.