Har precis byttat slavsylinder på min 850 för den andre la av. (Stanna kvar vid golvet.) Har luftat den med en vaccum pump o nu när jag trycker ner pedalen ca 1 cm så börjar cylindern gå ut. Den rör sig ganska långt ut. Vad jag vet så e det rätt "slaglängd". Men när jag ska köra så när jag börja släppa kopplingen så tar den nästan direckt när jag släpper upp pedalen från golvet. Kan det vara att jag behöver bytta hela kopplingen. Eller kan det fortfarande vara luft i systemet. Har gått åt ganska mycke bromsvätska..
Jepp. jag har hela tiden haft vätska hela vägen upp i behållaren så den har varit toppad. O när det har börjat sjunka undan så har jag fyllt på. Aldrig varit under max gränsen i alla fall.
Hade samma problem med min 850 efter att jag luftat kopplingen, Prova att pumpa in olja bakvägen via luftnippeln på slavcylindern med en oljekanna det funkade kanon för mig.
Att pumpa i från fel håll funkar. Annars så kan man skaffa en genomskinlig slang som passar på nippeln och dra den så att den mynnar ut högre upp än vad kärlet sitter och sen öppnar man nippeln. Man kan behöva pumpa till lite på pedalen, men sen sköter kapilärverkan resten. När nivån i slangen är densamma som i kärlet vet man att all luft är borta.