killercow skrev:
detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.
Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...
Oh snap, lär ju iallafall ha blivit en riktigt rolig historia både för henne och läraren haha
Jag fick en skitskön farbror som godkände mig trots ett antal fel som jag gjorde, och när vi var klara och han sa "ja men det där gick ju bra, du blev godkänd." så fick jag en chock och sa "va?!" för jag trodde han sa att jag ej blev godkänd, haha
Fick även höra av en polares farsa att när han körde upp så åkte dom två stycken i bilarna förutom "inspektören" elller vad man ska kalla honom, tjejen som han körde up samtidigt med blev underkänd för att hon hade på tok för varmt i bilen och han menade på att har man så varmt i bilen kan man som förare blå dåsig och till och med tuppa av.
men men, nog med gamla historier
Pröva att ringa till dom du ska köra up hos, om inte annat borde det finnas någon annan stans att köra up, vet inte hur det var för dig men när jag körde up så sa läraren precis vart jag skulle åka, vart jag skulle svänga, osv, så jag tror inte det är några större problem att hitta, eftersom ett bra lokalsinne inte är obligatoriskt för att få körkort, men om du är närvös för det kan du ju bara åka och "testköra" den staden så du vet på ett ungefär vad som väntar.