4373
Sök

Ingen bränslepump går volvo 745 -88

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#1
min 740 börja en dag gå precic som att det var dåligt med soppa, det blev allt värre och till sist starta den inte. tog dän bränsleslangen vid insuget och såg att de ej kom bränsle där, sedan så tog jag loss pumpen under sätet och testa starta så kom de inget bränsle ifrån pumpen i tannken heller:/ tror ni detat han vara typ bränslereläet eller jordfel eller nåt? takc på förhand viktor smile


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 mars 2011
#2
Relä är väl det vanligaste. Kolla om du har gnista, annars hallgivare/vevaxelgivare. Finns nog 10 trådar om liknande problem redan. SÖK

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

34 Inlägg
15 mars 2011
#3
kollat säkringen? annars säger jag som föregående kolla reläet, de sitter typ vid expantionskärlet


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 mars 2011
#4
Eolsson skrev:
kollat säkringen? annars säger jag som föregående kolla reläet, de sitter typ vid expantionskärlet

Relät vid expantionskärlet går väl till insprutningen om man nu har det.
det är ju ett relä vid säkringarna som går till pumpen.

C H E V R O L E T <3

34 Inlägg
15 mars 2011
#5
visst fan de är de ja nu blandar jag ihop de


Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#6
ja testa ta bort och löda om reläet och då gick de i typ nåra minuter sen paja de igen, så är nog nåt glapp där får köpa ett nytt wink


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 mars 2011
#7
När man åker Volvo har man väl sopparelä i handskfacket? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#8
ne de satt ibakom säkringarna bakom askkoppen smile


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 mars 2011
#9
Jag menade att man har ett extra i handskfacket eftersom dom går sönder tamejfan jämt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Osponsrad
1 631 Inlägg
17 mars 2011
#10
RD_87 skrev:
Jag menade att man har ett extra i handskfacket eftersom dom går sönder tamejfan jämt.

+1 tongue   Hade samma genialiska kommentar på gång smile

Men jag hade samma problem på min GLT, fick nog byta 3 ggr på det året jag hade den.. Skönt och slippa det problemet..

Men köp ett nytt relä !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

270 Inlägg
17 mars 2011
#11
Kan vara dålig kontakt eller kabelbrott till högtryckspumpen med, har själv råkat ut för detta.
Då gick ingen av pumparna för mig och reläet drog ej heller, nya kablar löste det för mig.

/M


270 Inlägg
17 mars 2011
#12
BudgetDunkaren skrev:
RD_87 skrev:
Jag menade att man har ett extra i handskfacket eftersom dom går sönder tamejfan jämt.

+1 tongue   Hade samma genialiska kommentar på gång smile

Men jag hade samma problem på min GLT, fick nog byta 3 ggr på det året jag hade den.. Skönt och slippa det problemet..

Men köp ett nytt relä !

Brukar åka med både relä och tändmodul i bilen (extra alltså) smile

/M
Senast redigerat av Minium (17 mars 2011)


Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
#13
har nu sattit dit ett nytt relä, får bra men bränsle nu till spridarna. men spridarna släpper inte igenom nåt:s
kan detta vara spridarreläet eller? eller kan det vara nåt annat fel? lite konstigt om båda reläerna lägger av samtidigt:P


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 mars 2011
#14
lindh93 skrev:
har nu sattit dit ett nytt relä, får bra men bränsle nu till spridarna. men spridarna släpper inte igenom nåt:s
kan detta vara spridarreläet eller? eller kan det vara nåt annat fel? lite konstigt om båda reläerna lägger av samtidigt:P

Be någon stå vid Relät vid expansionkärlet o känn på den om det Klickar eller låter om det när du vrider tändningen.

C H E V R O L E T <3

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
#15
bra ide! smile tack



Sök