3182
Sök

Höja Hilux

Norrlänning
643 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Går i lite tankar på att höja hiluxen, antingen chassihöja den eller karosshöja.

Jag har dock ingen susning om vad något av detta kostar, och vad prisskillnaden blir kontra kvaliten.
Anledningen till att jag vill ha det är väl egentligen för att få bilen att se fetare ut, (med större däck då).
Dock ökar ju en karosshöjning inte markfrigången, men är väl bra mycket billigare och enklare istället...

Vill gärna ha lite åsikter, ca pris, hur svårt det är, vanliga problem efter osv. Är ganska rookie på området, så all fakta är av intresse smile

MvH Gutfucker

3 Inlägg
22 mars 2011
Större hjul och höjd är alltid trevligt!

Chassihöjning tycker jag är att föredra och sen komplettera med karosshöjning om det inte räcker.
Bäst är givetvis att köpa ett höjningskit men det kostar en bra slant.

Ekonomivarianten är att justera upp torresion-stavarna fram (20-50mm)? och sen om du vill göra en billig höjning bak så går att förlänga schacklarna bak. Eller ännu hellre det svetsa om infästningarna, byta blad eller liknande.

36 Inlägg
23 mars 2011
Men om man skruvar upp torresion-stavarna  så kan man väl inte göra nån dierkt bra hjulinställning sen? för dom skruvar väl på torresion-stavarna för att ställa in hjulen?

The President for Mapteam Gothenburg

Norrlänning
643 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Hur bra blir det att skruva upp torsionsstavarna, och är det bara att köra efter man skruvat dem? vad händer med fjädringen i övrigt? Och att byta blad har jag också funderat på, men köper man en ny sats med blad då eller köper man enstaka extra blad? är helt rookie när det kommer till sånt här.

Sen vet jag inte vad en sats kostar heller, har bara hittat på utländska sidor och där verkar det gå på ca 15K svenska kronor. Exkl frakt då.

Sök