Hej! Undrar om det är samma svänghjulsbultar till volvo m46 och m90 i 940? m90 borde vara andra då dubbelmassesvänghjulet känns grövre. Någon som kan bekräfta? Nästa fråga, någon som kan beskriva på ett bra sätt hur svänghjulet ska sitta för att tändningen ska bli rätt?
Bonusfråga, vad är det för färgkod för volvos svarta färg på 740/940?
Om du har en av varje bult så e de ju bara o mäta o gemföra ..men är rätt säker på att de e samma för annars måste de ju finnas olika vevar till motor med dubbel masse lr utan o de tror ja inte att de finns .. Men hur svänghjulet skall stå så skall den delan som de fattas några punkter på svänghjulet vara vid startmotorn när 1an står i tändläge..O de sista kan ja inte svara på ...
Man ska nolla motorn och markera hur svänghjulet sitter innan man plockar av de, men jag har "pott" svänghjulet så kan inte svara på hur ditt ska stå, mitt var de någon pigg som skulle vara precis vid en markering. Men men färgkoden är 019
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Om du har en av varje bult så e de ju bara o mäta o gemföra ..men är rätt säker på att de e samma för annars måste de ju finnas olika vevar till motor med dubbel masse lr utan o de tror ja inte att de finns .. Men hur svänghjulet skall stå så skall den delan som de fattas några punkter på svänghjulet vara vid startmotorn när 1an står i tändläge..O de sista kan ja inte svara på ...
Mors
Jag har bara från m46an dessvärre men får kolla ihelgen om det är samma
Man ska nolla motorn och markera hur svänghjulet sitter innan man plockar av de, men jag har "pott" svänghjulet så kan inte svara på hur ditt ska stå, mitt var de någon pigg som skulle vara precis vid en markering. Men men färgkoden är 019
Om du har en av varje bult så e de ju bara o mäta o gemföra ..men är rätt säker på att de e samma för annars måste de ju finnas olika vevar till motor med dubbel masse lr utan o de tror ja inte att de finns .. Men hur svänghjulet skall stå så skall den delan som de fattas några punkter på svänghjulet vara vid startmotorn när 1an står i tändläge..O de sista kan ja inte svara på ...
Mors
Jag har bara från m46an dessvärre men får kolla ihelgen om det är samma
ska du köra m90? eller isånt fall är det bättre att köra m46 svänghjul tryckplatta från m46:an förutsatt att det är turbons sedan en sinter från klracing kostar 1700kr 6puckad med fjädrat centrum för dubbelmasse hjulet kommer bara vara till besvär
kör dock aldrig m90 med stum lamell med stumnt svänghjul om du vill vara rädd om lådan
Om du har en av varje bult så e de ju bara o mäta o gemföra ..men är rätt säker på att de e samma för annars måste de ju finnas olika vevar till motor med dubbel masse lr utan o de tror ja inte att de finns .. Men hur svänghjulet skall stå så skall den delan som de fattas några punkter på svänghjulet vara vid startmotorn när 1an står i tändläge..O de sista kan ja inte svara på ...
Mors
Jag har bara från m46an dessvärre men får kolla ihelgen om det är samma
ska du köra m90? eller isånt fall är det bättre att köra m46 svänghjul tryckplatta från m46:an förutsatt att det är turbons sedan en sinter från klracing kostar 1700kr 6puckad med fjädrat centrum för dubbelmasse hjulet kommer bara vara till besvär
kör dock aldrig m90 med stum lamell med stumnt svänghjul om du vill vara rädd om lådan
Jo jag ska köra m90, och jag har redan en original komplett kopplingsats till m90 liggande, men du rekommenderar alltså m46ans svänghjul? och den skulle passa ihop med m90ins original koppling?
Jag är ganska ny på det här så vad menar du med stum lamell och svänghul?
Jag har bara från m46an dessvärre men får kolla ihelgen om det är samma
ska du köra m90? eller isånt fall är det bättre att köra m46 svänghjul tryckplatta från m46:an förutsatt att det är turbons sedan en sinter från klracing kostar 1700kr 6puckad med fjädrat centrum för dubbelmasse hjulet kommer bara vara till besvär
kör dock aldrig m90 med stum lamell med stumnt svänghjul om du vill vara rädd om lådan
Jo jag ska köra m90, och jag har redan en original komplett kopplingsats till m90 liggande, men du rekommenderar alltså m46ans svänghjul? och den skulle passa ihop med m90ins original koppling?
Jag är ganska ny på det här så vad menar du med stum lamell och svänghul?
nej ihop med m90 orginal koppling måste du ha m90 svänghjul det är så kallat dämpat svänghjul så navet på svänghjulet är fjädrat så det kan vrida sig något och då är lamellen ej fjädrad kör man med ett m46 svänghjul som ej är fjädrat så måste man köra med en lamell som är fjädrat istället annars brukar ingånge axel föra ett jäkla oväsende och sliter ut lådan onödigt fort
finns faktist bara fördelar att använda m46 svänghjul dels är det lättare och dessutom håller det bättre man kan oxå använda lamell från d24tic denna passar ihop med m46 svänghjul och 740/940-94 tryckplattan
ska du köra m90? eller isånt fall är det bättre att köra m46 svänghjul tryckplatta från m46:an förutsatt att det är turbons sedan en sinter från klracing kostar 1700kr 6puckad med fjädrat centrum för dubbelmasse hjulet kommer bara vara till besvär
kör dock aldrig m90 med stum lamell med stumnt svänghjul om du vill vara rädd om lådan
Jo jag ska köra m90, och jag har redan en original komplett kopplingsats till m90 liggande, men du rekommenderar alltså m46ans svänghjul? och den skulle passa ihop med m90ins original koppling?
Jag är ganska ny på det här så vad menar du med stum lamell och svänghul?
nej ihop med m90 orginal koppling måste du ha m90 svänghjul det är så kallat dämpat svänghjul så navet på svänghjulet är fjädrat så det kan vrida sig något och då är lamellen ej fjädrad kör man med ett m46 svänghjul som ej är fjädrat så måste man köra med en lamell som är fjädrat istället annars brukar ingånge axel föra ett jäkla oväsende och sliter ut lådan onödigt fort
finns faktist bara fördelar att använda m46 svänghjul dels är det lättare och dessutom håller det bättre man kan oxå använda lamell från d24tic denna passar ihop med m46 svänghjul och 740/940-94 tryckplattan
okej, men jag ska inte köra nå hårdare med bilen och inte trimma så mycket heller så jag tror en original funkar för mig annars får man byta om det händer något, tackar ändå för alla tips!
Nu var de ju inte tryck plattan som var på tal..De e ju ganska självklart att man måste ha rätt tryck platta..men just m46 lådan har ju inget specielt svänhjul..vill man så kan man köra med ett dubbel masse svänghjul på en 8-bults b20 med M40 bara man har en lamel med rätt splines..