2981
Sök

2.5" eller 3" till 850 t5?

25 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Tjena..

Tänker chippa min 850 t5 hos Bsr och frågan är om man ska ta paketet (steg 2) med 2.5" halvsats eller om man ska köpa ett tex JT 3" eller ferrita..

Vi ha ett ljud som mullra på när man trycker till gasen men samtidigt inte ett jäkla buller när man ska ligga och köra en bit eller glider lite... Och vilket är det som passar bäst?

Mvh

528 Inlägg
22 mars 2011
Köper du 2.5 kommer du uppskatta att det är relativt tyst när du vill att det ska vara tyst men det kommer alltid störa dig att du *tror* att det finns bättre ljud i 3" system,  men köper du 3" kommer du efter ett tag ångra dig för det är inget man finåker med längre sträckor med flickvännen.
Du behöver inget 3" system för effektens skull, och jag skulle inte rekomendera det. Det är fint ljud när man trycker på. Men att du öht frågar om ljudet blir för mycket får mig att anta att det nog blir det. Jag är motornörd och tycker 3" låter för mycket i vännens Volvo 5a.  Det är kul och fräsigt när jag åker med ibland, men samtidigt inget jag hade stått ut med i min bruksbil.

1 062 Inlägg
22 mars 2011
har 2,5tums på min med en dämpare brötar väldigt mycke, upplever jag, så skule rekomdera ett system med 2 dämpare

528 Inlägg
22 mars 2011
3" framför och 2.5" bakre system är precis lagom.   Laborera inte med att plocka dämpare eller dylikt. Det gör bara bönder,

25 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Rensvinf skrev:
3" framför och 2.5" bakre system är precis lagom.   Laborera inte med att plocka dämpare eller dylikt. Det gör bara bönder,

Ska dock bara köra halvsats.. humm

168 Inlägg
22 mars 2011
Säger som jag alltid sagt, 2,5" är det optimala Anton!
3" kommer du uppleva jobbigt när du åker längre sträckor.
2.5" Ferrita alla dagar i veckan framför 3" JT.

Just around the corner
41 Inlägg
25 mars 2011
Jag har 3" hela vägen men håller med Rensvinf ! 3" brölar onödigt mkt på långa sträckor... Måste sj skaffa nytt system nu dock behöver ja bara halvsats o funderar på 2,5" så vi får la se !

Sök