3381
Sök

Audi TT Akut olje läckage !!!

3 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Hej
Tjejen lånade min TT -01 i morse.Kallstart och kom iväg ca 500 m oljelampan börja lysa .
Sen dog motorn. Total oljetömning!  Hittar Ingen läcka nu men den är ju tom på olja och det är olje stänk i hela motor rummet (men ser ut som mest på höger sida)

Någon som har några råd och tankar om problemet

Tack på förhand:(

109 Inlägg
29 mars 2011
kalmarbil skrev:
Hej
Tjejen lånade min TT -01 i morse.Kallstart och kom iväg ca 500 m oljelampan börja lysa .
Sen dog motorn. Total oljetömning!  Hittar Ingen läcka nu men den är ju tom på olja och det är olje stänk i hela motor rummet (men ser ut som mest på höger sida)

Någon som har några råd och tankar om problemet

Tack på förhand:(

Antagligen den dummaste frågan som någonsin ställts på garaget...
Men du har kollat oljelocket.
Alltså där man fyller på oljan.
Har vatt med om det innan därav frågan smile

Annars får ngn annan fylla på med svar

3 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Jo,kanske en dum fråga,men är inte så bevandrad med motorer!

Jo då oljelock, oljeplugg och filter är på plats!

Tänkte det kanske kan vara något vanligt TT fel eller så!?

642 Inlägg
29 mars 2011
Sitter oljestickan på sin plats? Om vevhusventen satt igen så kan oljestickan fara iväg då vevhustrycket måste ta vägen någonstans.

3 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Japp,den är på plats

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 mars 2011
Igenslemmad vevhusvent är det första som slår mig, hände nyss på parkeringen vid jobbet. Kollegan gjorde en närmast total tömning på firmans Peugeot tongue
Annars brukar olja i hela motorutrymmet inträffa vid totalhaverier, kör din tjej som en mexikansk biltjuv/taxichaufför?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 948 Inlägg
29 mars 2011
E nog lika bra att du bogserar bilen till en verkstad... för även om du hittar vart oljan har sprutat ur så verkar det ju som att du behöver en mekaniker..

Sök