Idag höll jag på att elda upp bilen...
Närå.. Men nästan.
Jag skulle ju byta skivor och belägg igår men det satt lite värre än jag trodde. Så jag lånade ett verktyg för att skruva tillbaka kolven på bromsoket idag, eftersom jag inte hade något bra verktyg det igår. Men det satt som fan och nippeln är stendöd (runddragen deluxe) så jag kunde inte släppa på trycket. Så jag tänkte köpa ett nytt ok imorn. Satte tillbaka den gamla skivan och beläggen så länge och tänkte köra med hem.
Hjulet gick fritt när jag snurrade och provbromsade så tog det som vanligt så allt var frid och fröjd. Körde hem cirka 1 kilometer och när jag stannar bilen och ska backa in i carporten så ser jag att det bolmar rök från hjulhuset.
PANIK! Ut och titta och skivan glöder lite i kanterna och tickar/klickar, materialet har väl svält av värmen antar jag så det låter när det kyls ner igen. Man känner sig bra liten på jorden när man bara står och tittar på när ens bil ryker. Man kan ju inte direkt kasta vatten på det...
Men det slutade ryka som tur var. Så nu luktar den bara gammal otvättad penis...
Så det får bli en tripp till affären i pappas bil i morgon och köpa nytt ok och byta ute i carporten där det är jättetrångt... Det ska bli spännande. Hoppas bara att jag får loss bromsslangen i oket, då går det ju galant sen. Och förhoppningsvis så har jag nytt ok, skiva och belägg innan morgondagen är slut.
Jag återkommer i morgon......