Vad jag vet så är det bara Miljöpartiet(läs. bakåtsträvarna) som vill att vi ska ställa bilen, klättra upp i närmsta träd och kasta bajs på varandra.
Övriga har nog ett stort intresse i att se till att det inte blir dyrare än att vi kan betala. Jag menar har ingen råd att köra bil så får dem ju inte in pengar den vägen.
Men visst är det på tok för nära gränsen nu.
EDIT: måste dock tillägga att för MIN del så var den gränsen passerad för länge sen. Men runt 10kr är väl motiverat i "miljösyfte" så länge dem inte har fixat alla de saker som är mer akuta än bilismen.
Typ båtar så inte har avgasrening samt bara pissar ut soppa i havet. Där är ett exempel som är skitbra tycker jag, visst är ingen trädkramare. Men ändå... bilar häller ju inte ut så stora mängder olja/soppa på marken(oljeläckor/haveri räknas inte).
Flyget kan gott fixas till, stora fartyg kan säkert också bli mycket miljövänligare. Alla kolkraftverk på hela jorden kan stängas ner och ersättas med kärnkraft, sen kan vi klämma åt industrier som är jävliga. EFTER det så kommer luften vara så pass ren att det inte längre är motiverat att ha så högt soppapris i "miljösyfte"
Senast redigerat av AcesHigh666 (30 april 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.