3468
Sök

Öka laddtrycket på saab 9000 2,0T

40 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
hejsan gott folk, vill öka laddet på min 9000,har dock ingen laddtrycksmätare så kan ej se om jag laddar upp den förlite eller för mycket. ställbar pys är redan fixad men hur ska jag veta om jag har laddet på ca 1,0 bar som jag önskar, om det nu går vill säga?.

tacksam för svar!
mvh jonas

1 422 Inlägg
1 maj 2011
Har du chippat för att kunna pysa upp laddtrycket? Annars kommer du blåsa motorn bara. Skaffa laddtrycksmätare är det bästa, då kan du övervaka så det inte börjar skena

2 174 Inlägg
1 maj 2011
jonaskarlsson skrev:
hejsan gott folk, vill öka laddet på min 9000,har dock ingen laddtrycksmätare så kan ej se om jag laddar upp den förlite eller för mycket. ställbar pys är redan fixad men hur ska jag veta om jag har laddet på ca 1,0 bar som jag önskar, om det nu går vill säga?.

tacksam för svar!
mvh jonas

som alla andra skriver. Pys inte bilen om du inte har chippat den, Och då behöver du inte pysa den...!

305 Inlägg
1 maj 2011
pystrimma aldrig saabs motorer med t5 eller t7 system det finns roligare sätt att köra sönder motorn på.

Om systemet märker att det börjar spika så har det ingen möjlighet att säna laddet och skydda din motor, så gör om gör rätt.

Bilälskare
283 Inlägg
13 maj 2011
ha hellre magnetventil.. den skyddar block å allt mer, du kan ju ta å plugga in en laddmätare precis där motorfärstet det övre går på dem två pinnarna som sticker ut, bara att sätta en 4mm slang där ifrån och in i cupen å koppla in mätare sen e de klart!!

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Forummoderator
26 341 Inlägg
13 maj 2011
klawd22 skrev:
ha hellre magnetventil.. den skyddar block å allt mer, du kan ju ta å plugga in en laddmätare precis där motorfärstet det övre går på dem två pinnarna som sticker ut, bara att sätta en 4mm slang där ifrån och in i cupen å koppla in mätare sen e de klart!!

Går man efter presentationen så verkar trådskaparen redan ha ordnat upp situationen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
klawd22 skrev:

Laddtryckmätare är fixat nu. dock är tryckvakten på max begränsning 0.6 bar. men ska skruva upp den tänkte jag.
magnetventil tänker jag skaffa men va köper man det och hur mycket går det på ca? och en sista fråga, hur koppar jag in ventilen? smile

930 Inlägg
13 maj 2011
Laddvakten sitter på 1.55bar på saab.
Därimot så kanske du har ett grundladd på 0.6 smile)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Sök