3855
Sök

Var sitter ljussummern (som låter om man glömmer ljuset på) en volvo eller ford

31 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hej på er alla
Jag ska till skroten imorgon och skaffa mig en ljussummer,fort vet jag låter ding ding ding,volvo har väl ngt liknande,finns det ngn här som vet var ngnstans dom sitter?,annars känns det som om det kan ta hela dagen att hitta dom!

mvh

31 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
har testat en sådan,låter som alarmet på en gammal klockradio

Forummoderator
18 097 Inlägg
12 maj 2011
trevlig skrev:
har testat en sådan,låter som alarmet på en gammal klockradio

`
Du vill ha en som låter "trevligare" om jag fattat saken rätt? Nyare bilar har ju det men de är oftast sammanbyggda med bilens övriga system och produceras av en högtalare. En inte alltför vild gissning är att samma högtalare står för ljudet när blinkersen är tillslagen. Sådana ljud är noga utprovade på dagens bilar för att låta på ett tilltalande sätt!

Då lär väl inte hitta nåt på skroten tror jag men kanske det finns sådana nya att köpa? Vi får se vad andra har att säga om saken.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Trött
267 Inlägg
12 maj 2011
Den uppfyller sitt syfte, när man hör den låta så slår man av lyset. Eller ska du sitta och lyssna på den?

31 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hellectric skrev:
Den uppfyller sitt syfte, när man hör den låta så slår man av lyset. Eller ska du sitta och lyssna på den?

där hade du rätt,klart jag ska sitta och lyssna på den.

volvo 245 vet jag hade ngn om lät lite liknande tut tut tut

Forummoderator
18 097 Inlägg
13 maj 2011
Köp ett blinkersrelä på biltema så får du ju ett snabbt "tick-tick-tick" ljud.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök