3919
Sök

Byta till öppen dump på volvo 855 t5-95

27 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#1
Hejsan, jag hade tänkt mig att skaffa en öppen dump till min t5a men vet inte exakt hur jag ska bära mig åt när jag ska montera den isf och vart? Det sitter väll en återsekulerande dump på orginal? vart sitter den? :s har letat lite å kan inte komma fram till vart den sitter... har även rådfrågar polare fast utan resultat... sad
Så skulle va snällt med ett svara så snabbt som möjligt smile

Bilen är en volvo 855 t5-95a
Tack på förhand smile // mvh Volvo-Jimmy


8 253 Inlägg
21 maj 2011
#2
För att montera dumpen behöver du ett rör eller en slang med uttag för dumpen. Det finns att köpa lite här och var. Original "dump" sitter integrerad i turbon.


Forummoderator
26 397 Inlägg
21 maj 2011
#3

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

876 Inlägg
21 maj 2011
#4
Senast redigerat av Rayya (21 maj 2011)


Forummoderator
26 397 Inlägg
21 maj 2011
#5

Nej..i och för sig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

876 Inlägg
21 maj 2011
#6
AirOne skrev:

Nej..i och för sig..

trevlig helg


Forummoderator
26 397 Inlägg
21 maj 2011
#7
Rayya skrev:
AirOne skrev:
Rayya skrev:

det har han ju tydligen inte gjort då han frågar?

Nej..i och för sig..

trevlig helg

Detsamma, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

27 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#8
vill gärna vet lite hur andra har gjort, och även se en bild på det om någon kan fixa det?


Forummoderator
26 397 Inlägg
22 maj 2011
#9
Volvo-Jimmy skrev:
vill gärna vet lite hur andra har gjort, och även se en bild på det om någon kan fixa det?

Om du öppnar länkarna som jag letade fram så står det där hur folk har gjort..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

27 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#10
AirOne skrev:
Volvo-Jimmy skrev:
vill gärna vet lite hur andra har gjort, och även se en bild på det om någon kan fixa det?

Om du öppnar länkarna som jag letade fram så står det där hur folk har gjort..

Va någon som skrev att man kunde koppla förbi den originala dumpen som sitter i turbon så den inte öppnar istället för att sätta ett dumplock.. Finns det några risker med att göra på det viset? Hade tänkt att köpa mig en hybrid dump.. eller vad är smartast så inte lamda eller något annat tar skada av att man byter?


1 353 Inlägg
22 maj 2011
#11
smartast är att låta allting va som det är nu..
annars så kan du byta så ser vi fram emot nästa tråd:
"min "lamda" lampa lyser och bilen går illa o har dålig tomgång"

varpå du får svaret. SLÄNG DIN ÖPPNA DUMP.


27 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
#12
krille, har inte köpt någon dump ännu. Finns hybrid dump som är återserulerande och öppen. och den är tydligen tetad på 850 t5...


Forummoderator
26 397 Inlägg
23 maj 2011
#13
Crille88 skrev:
smartast är att låta allting va som det är nu..
annars så kan du byta så ser vi fram emot nästa tråd:
"min "lamda" lampa lyser och bilen går illa o har dålig tomgång"

varpå du får svaret. SLÄNG DIN ÖPPNA DUMP.

Prata med "TurbOla" här på Garaget. Han kör med öppen har jag för mig, och för han funkar det finfint.
Grym är han på just dessa bilar dessutom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

27 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
#14
AirOne skrev:
Crille88 skrev:
smartast är att låta allting va som det är nu..
annars så kan du byta så ser vi fram emot nästa tråd:
"min "lamda" lampa lyser och bilen går illa o har dålig tomgång"

varpå du får svaret. SLÄNG DIN ÖPPNA DUMP.

Prata med "TurbOla" här på Garaget. Han kör med öppen har jag för mig, och för han funkar det finfint.
Grym är han på just dessa bilar dessutom.

tack AirOne big_smile


1 353 Inlägg
23 maj 2011
#15
och kikar man bland mina bilar så har ja också haft 850. både med org. dump. JBR K25 eller va fan den hybrida heter och SSQV. så ja vet också vad jag pratar om, anledningen till att ja redan nu säger att du ska skita i det är för att du har inte så pass mycket effekt att du MÅSTE byta, och därmed kan du ha det som det är för det har VOLVO själva testa och kommit fram till att de funkar fint..

finns många som kör med öppen dump, och sålänge man har en bra dump som tätar ordentligt så funkar det..
nog om det. gör som du vill


Forummoderator
26 397 Inlägg
23 maj 2011
#16
Volvo-Jimmy skrev:
AirOne skrev:
Crille88 skrev:
smartast är att låta allting va som det är nu..
annars så kan du byta så ser vi fram emot nästa tråd:
"min "lamda" lampa lyser och bilen går illa o har dålig tomgång"

varpå du får svaret. SLÄNG DIN ÖPPNA DUMP.

Prata med "TurbOla" här på Garaget. Han kör med öppen har jag för mig, och för han funkar det finfint.
Grym är han på just dessa bilar dessutom.

tack AirOne big_smile

Ingen orsak.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

140 Inlägg
23 maj 2011
#17
funkar finfint med öppen dump på 850, förutsatt att den är tät och allt annat lirar. däremot 940 m.m gillar ju inte det..

Allt som rör bilen, och lite till.


Sök